Csökken a kisboltok száma
A vasárnapi nyitva tartással kapcsolatban a közérdeklődés homlokterébe kerültek a 400 négyzetméteres vagy annál kisebb eladóterű élelmiszerüzletek; idén január elsején hazánkban összesen 17 466 működött belőlük. Számuk 3 százalékkal csökkent az előző évhez képest.
Hosszabb távon az összehasonlítás a következő képet mutatja: például a 400 négyzetméteres boltok idei száma a 2000. év elején mérthez viszonyítva 29 százalékkal lett kisebb.
Mekkora a szóban forgó üzletek súlya? 2013. december és 2014. szeptember között a Nielsen által mért kilencven kategória összesen mintegy 1 220 milliárd forint forgalmat bonyolított le. Ebből a 400 négyzetméternél kisebb üzletek 34 százalékkal részesedtek, ahogyan az előző hasonló időszakban is.
Ha figyelembe vesszük, hogy a Nielsen külön méri az 50 négyzetméteres és kisebb, 51–200 és 201–400 négyzetméteres csatornák forgalmát, akkor azt látjuk, hogy az egyes szegmensek piacrésze sem változott. Sorrendben stabilan 9, 17 és 8 százalék.
Melyek a kisebb üzletekben az átlagosnál nagyobb forgalmú termékek? Például a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül a sör 45 százalékos piaci részesedést ért el, a szénsavas üdítőital 49, a gyümölcslé 37, a tejföl pedig 38 százalékot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Félidei dinnyekörkép: nehéz szezon, piacromboló akciók, elkeseredett termelők
A hazai dinnyeszezon egy-két hét csúszással indult a szokatlanul hűvös…
Tovább olvasom >Nyitott portákkal várják a vásárlókat a kistermelők
Országszerte kinyitják kapuikat a fogyasztók előtt a hazai kistermelők. A…
Tovább olvasom >Megnyitotta első kizárólag non-food üzletét a Lidl Németországban
A németországi Lotstettenben nyitotta meg első, kizárólag nem-élelmiszer termékeket kínáló…
Tovább olvasom >