Csökken a kisboltok száma
A vasárnapi nyitva tartással kapcsolatban a közérdeklődés homlokterébe kerültek a 400 négyzetméteres vagy annál kisebb eladóterű élelmiszerüzletek; idén január elsején hazánkban összesen 17 466 működött belőlük. Számuk 3 százalékkal csökkent az előző évhez képest.
Hosszabb távon az összehasonlítás a következő képet mutatja: például a 400 négyzetméteres boltok idei száma a 2000. év elején mérthez viszonyítva 29 százalékkal lett kisebb.
Mekkora a szóban forgó üzletek súlya? 2013. december és 2014. szeptember között a Nielsen által mért kilencven kategória összesen mintegy 1 220 milliárd forint forgalmat bonyolított le. Ebből a 400 négyzetméternél kisebb üzletek 34 százalékkal részesedtek, ahogyan az előző hasonló időszakban is.
Ha figyelembe vesszük, hogy a Nielsen külön méri az 50 négyzetméteres és kisebb, 51–200 és 201–400 négyzetméteres csatornák forgalmát, akkor azt látjuk, hogy az egyes szegmensek piacrésze sem változott. Sorrendben stabilan 9, 17 és 8 százalék.
Melyek a kisebb üzletekben az átlagosnál nagyobb forgalmú termékek? Például a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül a sör 45 százalékos piaci részesedést ért el, a szénsavas üdítőital 49, a gyümölcslé 37, a tejföl pedig 38 százalékot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mere Magyarországon: árlista már van, bolt még nincs
A Mere orosz kiskereskedelmi lánc hivatalosan még nem nyitott boltot…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: a GDP-adatok mellett az emberek életét befolyásoló mutatók is kedvezően alakultak
A bruttó hazai terméken (GDP) túl emberi életek vannak, az…
Tovább olvasom >A GDP 2 százalékkal növekedhet 2025-ben
A jelenlegi kilátások szerint 2025-ben 2,3-2,4 százalék körüli GDP-bővüléssel lehet…
Tovább olvasom >