Csökken a kereskedelmi márkák részaránya
A kutyaeledel forgalma az élelmiszer-kiskereskedelemben meghaladta a 14 milliárd forintot 2014. december – 2015. május között. Értéket tekintve 3 százalékkal emelkedett a bolti eladás, mennyiségben pedig 2 százalékkal, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
Erősen koncentrált az értékesítés. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek a legutóbbi hat hónap során az értékben mért forgalom 77 százalékát vitték el, szemben a tavaly december–május közötti 78 százalékkal.
Csökken a kereskedelmi márkák súlya. A tavaly december–májusi 65 százalék után idén 60 jutott rájuk az értékben mért kiskereskedelmi forgalomból.
Macskaeledelből az élelmiszerüzletek mintegy 10 milliárd forint bevételt értek el 2014. december – 2015. május között. 7 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszakban. Mennyiség szempontjából 6 százalékkal emelkedett az eladás.
Itt a forgalomban a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek mellett jelentős szerepet játszanak az 51–200 négyzetméteres csatorna boltjai is. Utóbbiak az értékben mért teljes forgalomból 20 százalékkal részesedtek, 2014. december – 2015. május között. Ez 1 százalékponttal kevesebb, mint az előző hasonló időszak során.
Itt is csökken a kereskedelmi márkák részaránya: 43 százalék az értékben mért idei december–május közti forgalomból; 2 százalékponttal kevesebb, az előző hasonló időszakhoz képest
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >