Csökken a kereskedelmi márkák részaránya

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 09. 15. 11:08

A kutyaeledel forgalma az élelmiszer-kiskereskedelemben meghaladta a 14 milliárd forintot 2014. december – 2015. május között. Értéket tekintve 3 százalékkal emelkedett a bolti eladás, mennyiségben pedig 2 százalékkal, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

52226

Erősen koncentrált az értékesítés. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek a legutóbbi hat hónap során az értékben mért forgalom 77 százalékát vitték el, szemben a tavaly december–május közötti 78 százalékkal.

Csökken a kereskedelmi márkák súlya. A tavaly december–májusi 65 százalék után idén 60 jutott rájuk az értékben mért kiskereskedelmi forgalomból.

Macskaeledelből az élelmiszerüzletek mintegy 10 milliárd forint bevételt értek el 2014. december – 2015. május között. 7 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszakban. Mennyiség szempontjából 6 százalékkal emelkedett az eladás.

Itt a forgalomban a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek mellett jelentős szerepet játszanak az 51–200 négyzetméteres csatorna boltjai is. Utóbbiak az értékben mért teljes forgalomból 20 százalékkal részesedtek, 2014. december – 2015. május között. Ez 1 százalékponttal kevesebb, mint az előző hasonló időszak során.

Itt is csökken a kereskedelmi márkák részaránya: 43 százalék az értékben mért idei december–május közti forgalomból; 2 százalékponttal kevesebb, az előző hasonló időszakhoz képest

Kapcsolódó cikkeink