Csökken a hamis terméket vásárlók aránya
A múlt évhez képest szinte minden termékcsoportban csökkent a hamis termékeket vásárlók aránya, ez különösképpen igaz az illatszerek, CD-k és DVD-k esetében – derül ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) által végzett reprezentatív közvélemény-kutatásból.
A felmérés szerint a magyarok 27 százaléka bizonyos körülmények között, míg 3 százaléka bármikor nyitott lenne hamis termék megvásárlására. A hamis ruházati termékek iránt a legnagyobb a kereslet.
A fogyasztói attitűdök mellett a konkrét cselekedetekre is rákérdezett a kutatás. Az eredmények szerint az elmúlt egy évben a lakosság 13 százaléka vásárolt legalább egyszer hamis terméket; 8 százalék többször is, míg 5 százaléka csak egyszer. Ez az arány kisebb, mint 2010-ben, amikor a magyarok 16 százaléka nyilatkozott így. A felmérésből az is kiderül: tíz internetet használó fiatalból három rendszeresen tölt le illegális forrásból származó zenei tartalmat – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megválasztották az Év Kerékpárosbarát Szolgáltatóját
Másodjára osztotta ki a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) az…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >