Csökken a hamis terméket vásárlók aránya
A múlt évhez képest szinte minden termékcsoportban csökkent a hamis termékeket vásárlók aránya, ez különösképpen igaz az illatszerek, CD-k és DVD-k esetében – derül ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) által végzett reprezentatív közvélemény-kutatásból.
A felmérés szerint a magyarok 27 százaléka bizonyos körülmények között, míg 3 százaléka bármikor nyitott lenne hamis termék megvásárlására. A hamis ruházati termékek iránt a legnagyobb a kereslet.
A fogyasztói attitűdök mellett a konkrét cselekedetekre is rákérdezett a kutatás. Az eredmények szerint az elmúlt egy évben a lakosság 13 százaléka vásárolt legalább egyszer hamis terméket; 8 százalék többször is, míg 5 százaléka csak egyszer. Ez az arány kisebb, mint 2010-ben, amikor a magyarok 16 százaléka nyilatkozott így. A felmérésből az is kiderül: tíz internetet használó fiatalból három rendszeresen tölt le illegális forrásból származó zenei tartalmat – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >