Csökken a hamis terméket vásárlók aránya
A múlt évhez képest szinte minden termékcsoportban csökkent a hamis termékeket vásárlók aránya, ez különösképpen igaz az illatszerek, CD-k és DVD-k esetében – derül ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) által végzett reprezentatív közvélemény-kutatásból.
A felmérés szerint a magyarok 27 százaléka bizonyos körülmények között, míg 3 százaléka bármikor nyitott lenne hamis termék megvásárlására. A hamis ruházati termékek iránt a legnagyobb a kereslet.
A fogyasztói attitűdök mellett a konkrét cselekedetekre is rákérdezett a kutatás. Az eredmények szerint az elmúlt egy évben a lakosság 13 százaléka vásárolt legalább egyszer hamis terméket; 8 százalék többször is, míg 5 százaléka csak egyszer. Ez az arány kisebb, mint 2010-ben, amikor a magyarok 16 százaléka nyilatkozott így. A felmérésből az is kiderül: tíz internetet használó fiatalból három rendszeresen tölt le illegális forrásból származó zenei tartalmat – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >