Csökken a hamis terméket vásárlók aránya
A múlt évhez képest szinte minden termékcsoportban csökkent a hamis termékeket vásárlók aránya, ez különösképpen igaz az illatszerek, CD-k és DVD-k esetében – derül ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) által végzett reprezentatív közvélemény-kutatásból.
A felmérés szerint a magyarok 27 százaléka bizonyos körülmények között, míg 3 százaléka bármikor nyitott lenne hamis termék megvásárlására. A hamis ruházati termékek iránt a legnagyobb a kereslet.
A fogyasztói attitűdök mellett a konkrét cselekedetekre is rákérdezett a kutatás. Az eredmények szerint az elmúlt egy évben a lakosság 13 százaléka vásárolt legalább egyszer hamis terméket; 8 százalék többször is, míg 5 százaléka csak egyszer. Ez az arány kisebb, mint 2010-ben, amikor a magyarok 16 százaléka nyilatkozott így. A felmérésből az is kiderül: tíz internetet használó fiatalból három rendszeresen tölt le illegális forrásból származó zenei tartalmat – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >