Csökken a hamis terméket vásárlók aránya
A múlt évhez képest szinte minden termékcsoportban csökkent a hamis termékeket vásárlók aránya, ez különösképpen igaz az illatszerek, CD-k és DVD-k esetében – derül ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) által végzett reprezentatív közvélemény-kutatásból.
A felmérés szerint a magyarok 27 százaléka bizonyos körülmények között, míg 3 százaléka bármikor nyitott lenne hamis termék megvásárlására. A hamis ruházati termékek iránt a legnagyobb a kereslet.
A fogyasztói attitűdök mellett a konkrét cselekedetekre is rákérdezett a kutatás. Az eredmények szerint az elmúlt egy évben a lakosság 13 százaléka vásárolt legalább egyszer hamis terméket; 8 százalék többször is, míg 5 százaléka csak egyszer. Ez az arány kisebb, mint 2010-ben, amikor a magyarok 16 százaléka nyilatkozott így. A felmérésből az is kiderül: tíz internetet használó fiatalból három rendszeresen tölt le illegális forrásból származó zenei tartalmat – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >