Csökken a cukros üdítőitalok aránya a hazai boltok polcain
Az elmúlt években jelentősen csökkent a cukros üdítőitalok kínálata a hazai boltokban, amit a dietetikusok üdvözölnek. A tendenciát részben a globális cukorfogyasztás csökkentésére irányuló törekvések, részben pedig a fogyasztói szokások változása alakította. Ennek eredményeként egyre több gyártó kínál cukormentes vagy nulla kalóriás termékeket édesítőszerrel készítve – mutat rá az Infostart cikke.
Az ipar és a szakemberek álláspontja

Sokkal kevesebb cukros üdítőital készül Magyarországon is
Bikfalvi Istváné, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára az InfoRádióban elmondta, hogy a szövetség évekkel ezelőtt vállalta a cukortartalom jelentős csökkentését. Az eredmények magukért beszélnek: a 2011-es adatokhoz képest napjainkra az üdítők cukor- és kalóriatartalma csaknem a felére csökkent.
A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke, Szűcs Zsuzsanna is pozitívnak tartja ezt a változást, ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy a legjobb szomjoltó továbbra is a tiszta víz. Szerinte a piac bővülése olyan alternatív üdítőitalok felé is nyitott, amelyek sem cukrot, sem édesítőszert nem tartalmaznak, mégis kellemes ízűek, köszönhetően a gyümölcs- és növényi kivonatoknak.
A cukorfogyasztás csökkentésének fontossága
Szűcs Zsuzsanna hangsúlyozta, hogy a túlzott cukorfogyasztás elsősorban a gyermekek és a fiatal felnőttek körében jelent gondot, különösen a fiatal nők esetében. Fontosnak tartja, hogy az emberek tudatosan válasszanak innivalót, és figyelembe vegyék annak cukor- és kalóriatartalmát. Ugyanakkor megjegyezte, hogy az édesítőszerek nem jelentenek egészségügyi kockázatot, és az üdítőital-gyártók folyamatosan dolgoznak az ízek harmóniájának javításán.
A cukros üdítőitalok csökkenő jelenléte a boltok polcain egyértelműen a társadalmi tudatosság növekedésére és az élelmiszeripari változásokra vezethető vissza. A gyártók igyekeznek megfelelni a fogyasztói igényeknek, miközben az egészségesebb életmódot is előtérbe helyezik. A jövőben további innovációk várhatók, amelyek tovább csökkentik a cukortartalmat anélkül, hogy az ízélményt csökkentenék.
Kapcsolódó cikkeink
Trump bejelentette: nádcukorra válthat Amerikában a Coca-Cola – pánik a kukoricaiparban
Donald Trump amerikai elnök közösségi oldalán jelentette be, hogy a…
Tovább olvasom >Új vámtarifaszám alá kerül két különleges élelmiszeripari termék
2025. június 19-én jelentek meg az Európai Bizottság új végrehajtási…
Tovább olvasom >Így alakult a magyar üdítőital-piac 2024-ben
Látványos fordulatokat hozott a hazai üdítőital-piac 2024-es éve: miközben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >