Csökken a cukros üdítőitalok aránya a hazai boltok polcain
Az elmúlt években jelentősen csökkent a cukros üdítőitalok kínálata a hazai boltokban, amit a dietetikusok üdvözölnek. A tendenciát részben a globális cukorfogyasztás csökkentésére irányuló törekvések, részben pedig a fogyasztói szokások változása alakította. Ennek eredményeként egyre több gyártó kínál cukormentes vagy nulla kalóriás termékeket édesítőszerrel készítve – mutat rá az Infostart cikke.
Az ipar és a szakemberek álláspontja

Sokkal kevesebb cukros üdítőital készül Magyarországon is
Bikfalvi Istváné, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára az InfoRádióban elmondta, hogy a szövetség évekkel ezelőtt vállalta a cukortartalom jelentős csökkentését. Az eredmények magukért beszélnek: a 2011-es adatokhoz képest napjainkra az üdítők cukor- és kalóriatartalma csaknem a felére csökkent.
A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke, Szűcs Zsuzsanna is pozitívnak tartja ezt a változást, ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy a legjobb szomjoltó továbbra is a tiszta víz. Szerinte a piac bővülése olyan alternatív üdítőitalok felé is nyitott, amelyek sem cukrot, sem édesítőszert nem tartalmaznak, mégis kellemes ízűek, köszönhetően a gyümölcs- és növényi kivonatoknak.
A cukorfogyasztás csökkentésének fontossága
Szűcs Zsuzsanna hangsúlyozta, hogy a túlzott cukorfogyasztás elsősorban a gyermekek és a fiatal felnőttek körében jelent gondot, különösen a fiatal nők esetében. Fontosnak tartja, hogy az emberek tudatosan válasszanak innivalót, és figyelembe vegyék annak cukor- és kalóriatartalmát. Ugyanakkor megjegyezte, hogy az édesítőszerek nem jelentenek egészségügyi kockázatot, és az üdítőital-gyártók folyamatosan dolgoznak az ízek harmóniájának javításán.
A cukros üdítőitalok csökkenő jelenléte a boltok polcain egyértelműen a társadalmi tudatosság növekedésére és az élelmiszeripari változásokra vezethető vissza. A gyártók igyekeznek megfelelni a fogyasztói igényeknek, miközben az egészségesebb életmódot is előtérbe helyezik. A jövőben további innovációk várhatók, amelyek tovább csökkentik a cukortartalmat anélkül, hogy az ízélményt csökkentenék.
Kapcsolódó cikkeink
A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól
A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, különösen az…
Tovább olvasom >A nyerscukor világpiaci ára 2021 óta a legalacsonyabb szintre esett
A nyerscukor tőzsdei jegyzése 2021 nyara óta a legalacsonyabb szintre…
Tovább olvasom >Drágul a szaloncukor: a kakaóbab árának emelkedése is hatással van az ünnepi édességre
A szaloncukor, amely a magyar karácsonyi hagyományok elengedhetetlen része, idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >