Csokinyulakat vizsgált a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A Tudatos Vásárlók Egyesülete tesztjében szereplő, magyar boltokban kapható csokinyulak közül egy sem volt, amely megfelelt volna az összes feltételnek.
Csokoládé nyúlfigurák tesztjében 40 és 100 grammos terméket tesztelt a Tudatos Vásárlók Egyesülete táplálkozásbiológiai szempontból a csomagoláson feltüntetett, valamint főbb fogyasztóvédelmi információk szerint. A felmérés állítja, rendkívül széles skálán mozog a csokinyulak minősége.
A fogyasztóvédelmi szervezet vizsgálatában a legnagyobb áruházláncokban – Auchan, CBA, Kaiser's, Lidl, Match, Penny Market, Spar, Tesco – kapható termékek szerepeltek, a bioterméket a Mammut üzletház bioboltjában szerezték be a felmérés készítői.
A teszt végeredménye szerint a piacon nem találtak olyan terméket, amely minden paraméternek, értékkritériumnak egyidejűleg maximálisan megfelelt volna. Az összesítésben jól szereplő termékek is tartalmaznak egy-két allergént, illetve a biotermék kivételével minden nyuszi tartalmazott adalékanyagot. A legnagyobb hátránya ezeknek a termékeknek, hogy nem kizárólag kakaóból készülnek, hanem kakaós tej-, ritkábban étbevonó masszából, amelyek táplálkozásbiológiai értéke kisebb, mint a csokoládéé.
A vizsgálatban legjobban teljesítő termékek annak köszönhetik jó helyezésüket, hogy magas a kakaó szárazanyag-tartalmuk, nem tartalmaznak hidrogénezett növényi zsiradékot, valamint címkéjük viszonylag jól olvasható. Az utolsó helyen álló termék kakaós tejmasszából készül. A rossz szereplés további okai, hogy a terméknek nem volt kakaó szárazanyag-tartalma, ezzel szemben viszont növényi zsírt, számos adalék- és aromaanyagot tartalmaz. A húsvéti palettáról sem hiányozhat a bio kategória. A vizsgált bio húsvéti nyuszi tejcsokoládéból – a címke szerint -, minden összetevője biogazdálkodásból származik, továbbá nem tartalmaz növényi zsírt, adalékanyagot és mesterséges aromát sem.
A teszt megállapította azt is, hogy csokinyulak esetében a magyar termékek fölényben vannak: a vizsgálatba bevont 18 csokinyúl közül 11 készült Magyarországon. Ez pedig jobb arány, mint a táblás csokoládéknál, ahol jelentősebb súlyt képviselnek a külföldi termékek – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >