Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim wellness termékek és az egészségtudatos édességek. A globalizáció révén számos ország hagyománya gyorsan eljut a világ távoli részeire is. Ilyen például a kelta eredetű halloween, amelyet ma már szinte mindenhol ismernek, és számos helyen, köztük Magyarországon is ünnepelnek. A foodora adatai is kiugró csoki és cukorkavásárlásról árulkodnak mindenszentek napja környékén.
Halloween közeledtével Európa-szerte érdekes változások figyelhetők meg az édességvásárlási szokásokban. A foodora adatai szerint Magyarország és Csehország fogyasztói új édességtrendeket alakítanak ki, és néhány meglepő vásárlási szokás is megfigyelhető halottak napja környékén. Magyarországon például az édességeladások 5,1%-kal nőttek tavaly októberhez képest. Azonban Svédország nyerte 2024 „a foodora legédesszájúbb országa” címet, mivel itt adták el a legtöbb édességet.
Csokit vagy csalunk: cukorka helyett csokit kérnek a halloweeni édességgyűjtők
A 2023-as és 2024-es év adatai alapján – a kakaó árának növekedése ellenére – egyre népszerűbb a csokoládé rendelése halloween idején. Svédországban például 17%-os növekedést tapasztaltak, de Norvégiában, Csehországban és Magyarországon is nőtt az érdeklődés a csokoládé iránt. Csehországban a csokoládés termékek eladásai 23%-kal, a rágógumiké kiugróan 63%-kal, a popcorné pedig 38%-kal emelkedtek. Magyarországon továbbra is a csokoládé és a keksz számít a legkelendőbb terméknek a halloween előtti időszakban.
Pikáns trendek bontakoznak ki Közép-Európában
A 2024-es halloween néhány meglepő újdonságot hozott az online rendelések terén. Csehországban és Magyarországon például jelentősen megnőtt az intim wellness termékek iránti kereslet – itthon 48%-kal emelkedett az ilyen termékek forgalma az előző évhez képest. Ez arra utal, hogy a magyarok szívesebben rendelnek intim termékeket online, miközben ez az időzítés új, halloweenhez kapcsolódó trendet is jelez.
Kevésbé pikáns, de szintén figyelemre méltó változás a darabos és kimérős édességek népszerűségének visszaesése, ami részben az egészségtudatosság növekedésével és a kényelem iránti igénnyel magyarázható. Az egészségtudatos termékek, például a gluténmentes és vegán édességek is egyre népszerűbbek Magyarországon és Svédországban, bár ezek még mindig inkább ritkább termékeknek számítanak.
Kapcsolódó cikkeink
Már több mint egy hónapja lehet a PENNY-ből otthonra is rendelni!
„Több mint egy hónapja, hogy országosan is elindultunk a házhoz…
Tovább olvasom >foodora: Magyar felhasználótól jött az év legnagyobb rendelése
Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >