Csődvédelem alá került a Pepco német leányvállalata
A diszkontlánc német egysége fizetésképtelenséget jelentett be, miközben a Pepco-csoport egészére továbbra is növekvő árbevétel jellemző. A Berlin-Charlottenburgi bírósághoz 2025. július 21-én benyújtott csődvédelmi kérelem célja a németországi bolthálózat átszervezése – írja az Economix.
Növekvő árbevétel, német csődvédelem
A Pepco Germany csődvédelmi kérelme meglepő fordulat, tekintve, hogy a cégcsoport 2025 harmadik negyedévében 1,1 milliárd eurós árbevételt ért el, ami 7,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat azonban a német piacon fokozódó versenyhelyzetre hivatkozva úgy döntött, átstrukturálja fiókhálózatát. A cél: hosszú távon fenntartható működés kialakítása a jelenlegi nyomás alatt álló iparcikk-kereskedelmi környezetben.
A németországi üzleteket érintő csődvédelmi eljárás – a német jogban ismert Schutzschirmverfahren, vagyis védőpajzseljárás – lehetőséget ad arra, hogy a cég irányítása az eredeti menedzsment kezében maradjon, miközben ideiglenes vagyonkezelő felügyeli a hitelezők érdekeinek védelmét. Az átalakulási folyamat finanszírozását a Pepco-csoport részvényesei vállalták magukra.
Üzletbezárások is jöhetnek
A Pepco németországi hálózata jelenleg 64 boltból áll, ezek közül néhányat bezárhatnak – a konkrét egységek listája azonban még nem ismert. A hálózat Berlinben, Magdeburgban, Lipcsében, valamint a Rajna- és Ruhr-vidéken működik, összesen mintegy 500 alkalmazottal. A vállalat hangsúlyozta, hogy az átalakítás alatt az üzletek továbbra is nyitva tartanak, és változatlanul kínálják az aktuális termékkollekciókat.
Nem először vonul ki a régióból
A Pepco tavaly már elhagyta az osztrák piacot, a mostani intézkedés viszont kizárólag Németországra vonatkozik. A cég közleményében nem szerepelnek utalások a magyarországi jelenlétre, így a hazai piacot – ahol jelenleg 266 Pepco-áruház működik – nem érinti a csődvédelmi eljárás.
Optimista kilátások, folytatódó jelenlét
Bár a csődvédelmi eljárás komoly lépés, a Pepco vezetése bizakodó a német piacon történő további sikeres működést illetően. A cél, hogy rugalmasabb, a piaci igényekhez jobban alkalmazkodó struktúrával folytathassák a működést, miközben a fogyasztók továbbra is számíthatnak a Pepco kedvező árfekvésű kínálatára.
Kapcsolódó cikkeink
Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >Lendületben az iparcikkes vegyesboltok: a TEDi robbantott, a Pepco nyereséget triplázott
2024-ben tovább bővült a hazai iparcikk jellegű vegyes üzletek piaca,…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kék bolygó: az élelmiszerhulladékot már rövid távon is hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány alapanyagként
Az élelmiszerhulladékot már rövid távon hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány…
Tovább olvasom >Túl sok az ipari kémia a tányéron: az ultrafeldolgozott élelmiszerek terjedése már az uniós szabályozók figyelmét is felkeltette
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF – ultra-processed foods) aránya drasztikusan megnőtt…
Tovább olvasom >Az Anna-bálon ünnepel az idén harminc éves Édes Anna
Együtt ünnepli az Anna-bálok két évszázados múltját és az Édes…
Tovább olvasom >