Csődeljárást kért maga ellen a Palóc Nagykereskedelmi Kft.
Csődeljárást kért maga ellen a Nógrád megyei CBA-boltokat üzemeltető Palóc Nagykereskedelmi Kft. – tudta meg az MTI kedden a Balassagyarmati Törvényszéken.
Soós József sajtótitkár elmondta: a törvény értelmében a kft.-t ezzel ideiglenes fizetési haladék illeti meg.
A csődeljárás elrendeléséről öt munkanapon belül dönt a bíróság, és ha elrendeli azt, akkor vagyonfelügyelőt rendel ki.
A cég ellen egyébként több hitelező nyújtott be felszámolási kérelmet. A felszámolást még nem rendelte el a bíróság, mert az adós rendelkezésére álló észrevételezési határidő még nem járt le.
A Palóc Nagykereskedelmi Kft. Nógrád megyei CBA-boltjai múlt csütörtökön már nem nyitottak ki, mert megkezdték a leltározást.
A boltok kedden is zárva tartottak, a bejáratoknál az olvasható, hogy a nyitásról a későbbiekben értesítik a vásárlókat.
A Palóc Nagykereskedelmi Kft. Nógrád megye legnagyobb foglalkoztatójaként 1300 embert alkalmaz.
A cég a CBA franchise-partnereként és regionális központjaként 80 boltot üzemeltet a térségben, de az elmúlt három évet veszteséggel zárta, üzleteiben pedig hetek óta súlyos az áruhiány. A vonatkozó, 2014-ben meghozott törvény értelmében 2017. január 1-je után be kell zárni azokat a boltokat, amelyek két egymást követő üzleti évben elért nettó árbevétele eléri a 15-15 milliárd forintot, de a mérleg szerinti eredménye nulla vagy negatív.
A CBA Kereskedelmi Kft. múlt héten intézkedett a Palóc Nagykereskedelmi Kft. franchise hálózatból történő kizárásáról. A CBA kötelezte a céget, hogy a hálózat által használt arculati elemeket, logókat a szerződésben foglaltaknak megfelelően távolítsa el.
Közölték azt is, hogy a Palóc Nagykereskedelmi Kft. által üzemeltetett 80 egység a cég saját bérleménye vagy tulajdona, így azok további működésébe a CBA-nak nincs beleszólási joga, jövőbeni megvásárlásukra, üzemeltetésükre nincs módja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Strand Fesztivál résztvevőit kérdezte a CBA az AI használatáról
A Strand Fesztiválon a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel közösen megjelent…
Tovább olvasom >Már a hazai vállalatok nagy része is használja a mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia jelentősen növeli a hazai vállalatok versenyképességét –…
Tovább olvasom >A hazaiban még több van – több mint 50 márka vett részt a Magyar Termék augusztusi kampányában
Kiemelkedően magas részvételi számmal és ismét ingyenes részvételi lehetőséggel készült…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >