Cseppenként szivárog be a kínai piacra a Tesco

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 08. 17. 00:01

Szeptemberben újabb kínai városban – Ninghajban – nyit áruházat a Tesco. A brit cég a nagy áruházláncok közül utolsóként, 2004-ben jelent meg Kínában és jelenleg mindössze 73 egységet üzemeltet a távol-keleti országban.

Szintén szeptemberben nyit új egységet a brit áruházlánc Kína egyik legnagyobb gazdasági központjában, Sanghajban, így 19-re növekszik majd a városban található Tesco-áruházak száma. A 18 ezer négyzetméteres bolt összesen 20 ezer fajta terméket árul majd, köztük saját márkás árukat is.    
A Tesco elsősorban Kína keleti részét (Sanghaj), északi területeit (Peking) és déli vidékét (Guangzhou) célozta meg, az elmúlt pár évben pedig ezen régiók kisebb városaiban is próbálta megvetni a lábát. A brit áruházlánc terjeszkedése elég vontatottan halad.
Összehasonlításul: a társaság Magyarországon  több mint 150 egységet működtet, és tavalyi 602 milliárd forintos forgalmával vezette az élelmiszerláncok hazai rangsorát. 
A nagy élelmiszer-áruházláncok közül a francia Carrefour, a német Metro és az amerikai Wal-Mart is a Tesco előtt jelent meg Kínában.
Utóbbi 2006-ban egy egymilliárd dolláros üzlet keretében megállapodott egy tajvani hipermarketlánc, a Trust-Mart 35 százalékának megvételéről, amely révén a kínai kiskereskedelmi piac legnagyobb külföldi szereplőjévé vált.
A külföldi láncok nyomulása ellenére – korábbi elemzések szerint – Kína kiskereskedelmét még mindig egyértelműen kínai üzletláncok uralják. A piac nagyságát a Euromonitor kutató cég néhány évvel ezelőtt 500 milliárd dollárra becsülte – írja a Menedzsment Fórum.



Kapcsolódó cikkeink