Csehországban mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Éves összevetésben februárban 1,6 százalékra mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom növekedése a januári 3,2 százalékról Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal pénteken Prágában.
Havi bázison a kiskereskedelmi forgalom 0,8 százalékkal csökkent februárban. A statisztikusok kimutatásai szerint februárban éves szinten nőttek a lakosság iparcikkekre, élelmiszerekre és üzemanyagokra fordított kiadásai. „A kiskereskedelmi forgalom növekedéséhez legnagyobb mértékben az internetes üzletek és a csomagküldő szolgálatok járultak hozzá februárban” – mondta Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója újságíróknak a prágai sajtótájékoztatón. Ezen üzletek bevételei februárban 16,1 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban.
Iparcikkekre lakosság februárban 2,4 százalékkal, élelmiszerekre 1,1 százalékkal, üzemanyagokra pedig 0,3 százalékkal adott ki többet, mint egy éve.
Megugrott a drogériák, valamint a gyógyszertárak és az egészségügyi árucikkeket árusító üzletek forgalma – a drogériák bevételei 13,3 százalékkal, a gyógyszertárak és egészségügyi cikkeket forgalmazó boltoké pedig 5,2 százalékkal emelkedett éves összehasonlításban.
Visszaesett februárban a háztartási boltok, számítástechnikai üzletek, a cipő és ruhaüzletek forgalma – derül ki az adatokból.
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >