Csehországban májusban 16 százalékra emelkedett az infláció
Csehországban májusban 16 százalékra emelkedett az éves infláció az áprilisi 14,2 százalékról – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal pénteken Prágában.
Leginkább a lakhatási költségek, az élelmiszer- és az üzemanyagárak növekedtek.
A májusi inflációs adat a legmagasabb 1993 decembere óta, amikor 18,2 százalékos volt az áremelkedés. A gazdasági helyzetre való tekintettel az elemzők többsége arra számít, hogy júniusban tovább nő az infláció Csehországban.
Az élelmiszerek és az üdítőitalok májusban 15,1 százalékkal voltak drágábbak, mint egy éve, a lakhatási költségek emelkedését elsősorban az energiaárak növekedése befolyásolta. A földgáz 49,2 százalékkal, a tüzelőanyagok 30,1 százalékkal, az áram 30,8 százalékkal, a meleg víz és fűtés pedig 17,8 százalékkal került többe az idén májusban, mint tavaly ugyanebben a hónapban.
A benzinkutakon az üzemanyagárak 44,3 százalékkal voltak magasabbak, mint tavaly májusban.
Nagyon megugrott néhány élelmiszer ára. A liszt májusban 64,6 százalékkal, a tartósított tej 33,5 százalékkal, a vaj 51,9 százalékkal, a tojás 33,8 százalékkal, a kenyér több mint 25 százalékkal került többe, mint egy éve.
A termékek árai összességben 17,7 százalékkal, a szolgáltatásoké pedig 13,1 százalékkal voltak magasabbak, mint egy éve – mutattak rá a statisztikusok. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >