Csehországban augusztusban 1,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Csehországban augusztusban éves szinten 1,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a júliusi 1,8 százalék után. A havi szintű növekedés augusztusban 0,3 százalékot tett ki – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal csütörtökön Prágában.
Piaci elemzők szerint ez a stagnáláshoz közeli, de mérsékelt növekedés jó gazdasági eredménynek minősíthető. Az adatok azt is jelzik, hogy a háztartások egyelőre nem szorulnak túlságosan nagy takarékoskodásra.
Éves összehasonlításban augusztusban ismét az internetes áruházak forgalma nőtt a leggyorsabban, 14 százalékkal. A számítógépes és távközlési eszközöket árusító boltok forgalma 4,6 százalékkal volt magasabb, mint egy éve. Az egészségügyi készítmények és a kozmetikai cikkek forgalma 1,6 százalékkal emelkedett. Hasonló tempóban nőtt a háztartási kellékek és a sporteszközök eladása is.
„A tavalyinál alacsonyabb volt a lábbelik, a ruházati eszközök (mínusz 5 százalék) és az üzemanyagok eladása(mínusz 6,4 százalék)” – mondta Marie Bousková, a CSÚ szakigazgatója újságíróknak. A tavalyinál alacsonyabb volt augusztusban az élelmiszerboltok forgalma is.
Az autószervizek forgalma éves összehasonlításban 6,4 százalékkal csökkent. Havi szinte azonban augusztusban 4,9 százalékos növekedést mutattak ki. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Felvásárolja Valeo Foods az I.D.C. Holding édesipari céget
Megállapodott a Valeo Foods Group a Közép- és Kelet-Európában ostyákat,…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás népszerűsége Csehországban
Csehországban folyamatosan csökken azok száma, akik rendszeresen sört fogyasztanak –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >