Cseh turisztikai céget vásárolt a Szállás.hu
A Szállás.hu felvásárolta a Hotel.cz cégcsoportot, a tranzakcióval tavalyi árbevételét kétharmadával növelheti a magyar szállásközvetítő.
A Szállás.hu MTI-nek küldött hétfői közleménye szerint a Hotel.cz cégcsoport eddig, a Szállás.hu-hoz hasonlóan, átlagosan 20-25 százalékos növekedést ért el évente, 2018-ban 2,8 milliárd forintos nettó árbevételt ért el. A Szállás.hu árbevétele 4,2 milliárd forint volt tavaly, 23 százalékkal haladta meg a 2017-es 3,43 milliárd forintot – közölték.
A Szállás.hu csoport a felvásárlással magyar gyökerű regionális vállalattá nőtt: már 6 országban van jelen szállásközvetítőként, bevételének csaknem fele külföldről származik.
Szigetvári József, a Szállás.hu vezérigazgatója a közleményben elmondta: a horvátországi és szlovákiai piacépítés mellett a lengyelországi, romániai és csehországi felvásárlásokkal most már minden biztosított ahhoz, hogy a helyi piacokon elért eredményeken túl lehetőségeket kínáljanak a régión belüli nemzetközi utazásokhoz is, egyéni utazóknak és vállalatoknak egyaránt. A PortfoLionnal közösen kitűzött céljuk, hogy 2021-re Közép-Európa legnagyobb és a legjobb szállásközvetítője legyenek – tette hozzá.
A PortfoLion Zrt. által kezelt alapok 2015 óta tulajdonosai a Szállás.hu-nak. A befektetési alapokon keresztül az OTP Bank és az Eximbank tulajdonában álló Szállás.hu tájékoztatása szerint az idei akvizíciós célokat a PortfoLion által biztosított tőkeemelésből, bankhitelből, valamint részvénycserével valósítják meg.
A cseh portálon a hotelkínálat mellett bővül majd az apartman és a vendégház típusú szálláshelyek elérhetősége. A Hotel.cz cégcsoport eddig nem tudott Csehország és Szlovákia határain túl szálláslehetőségeket kínálni. Az összeolvadás lehetővé teszi, hogy a horvát, lengyel és magyar szálláshelyek is foglalhatóak legyenek az oldalon, ami nagy előrelépés az utazni vágyók számára. A felvásárlás miatt ötödével nő a Szallas.hu munkaerő-állománya, mostantól 275 munkavállaló dolgozik a csoportnál. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szallas.hu: a hazai vendégek többnyire 1-2 éjszakás foglalással utaztak belföldön az első negyedévben
Hosszú hétvége híján főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak…
Tovább olvasom >Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard
A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni…
Tovább olvasom >Felvásárolja a belga Colruyt Group a Foodbaget
A belga Colruyt Group 100%-os tulajdonába kerül a Smartmat nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >