Cseh sörgyárak nem szállítanak Oroszországba
A cseh sörgyárak nem szállítanak sört Oroszországba, többségük már 2022 tavaszán, röviddel az Ukrajna elleni orosz támadás megindítása után leállította az oroszországi exportot – írta a CTK hírügynökség.

Nincs ráhatásuk, hova kerül a termék
A CTK azért szólította meg a sörgyárakat, mert az orosz RIA Novosztyi hírügynökség hétfőn statisztikai kimutatásokra hivatkozva azt jelentette, hogy tavaly a német és a cseh sörgyárak szállították a legtöbb sört Oroszországba, és nekik voltak ebből a legnagyobb bevételeik is.
A cseh sörgyárak reakciói szerint a cseh sör mostanában alapvetően viszonteladókon keresztül jut el az orosz piacra.
„Abban a pillanatban, amikor sörünket valakinek eladjuk, már nincs lehetőségünk befolyásolni, hogy az hová kerül. Ezért van az, hogy a cseh sör ma Oroszországban is kapható”
– magyarázta a helyzetet Radek Tulis, a humpoleci sörgyár szóvivője a hírügynökségnek.
A Cseh Statisztikai Hivatal kimutatásaiból kitűnik, írja a CTK, hogy tavaly január és október között az Oroszországba került cseh sör értéke több mint 819 millió koronát tett ki, ami 63 millióval több, mint 2021 hasonló időszakában.
A cseh statisztikusok szerint Németország és Szlovákia után Oroszország volt a harmadik legnagyobb fogyasztója a cseh söröknek. A hozzáférhető információkból kitűnik, hogy az említett időszakban 33 100 tonna cseh sör volt az orosz piacon, ami 62 millió félliternek, ahogy ezt a csehek mondják „nagy sörnek” felel meg. A „kis sör” a cseheknél 0,3 deciliter. Magyarországon ez korsónak, vagy pohárnak felel meg. 2023-hoz viszonyítva az emelkedés 27 százalékos, mondta a hírügynökségnek Lukás Kovanda, a Trinity Bank fő gazdasági szakértője.
A statisztikai hivatal a CTK kérdését, hogy milyen források alapján gyűjtötte az adatokat, megválaszolatlanul hagyta.
A cseh sörgyárak számára a hazai, cseh piac a döntő, mert itt fogy el a termékek 75-80 százaléka, illetve az uniós országok piacai – közölte a hírügynökséggel Tomás Slunecka, a cseh söripari szövetség elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >Olcsó sörrel csábítanak a fesztiválok: a fiatalok megtartása a cél
A hazai nyári fesztiválok idén árleszállítással válaszolnak a megváltozott fogyasztási…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Továbbra is alacsony Magyarországon az egyszer használatos műanyagok újrahasznosításának aránya
A környezetbe kerülő műanyagok épp az előnyös használati tulajdonságaik miatt…
Tovább olvasom >MBH Bank: 1,1 százalékos növekedés várható az idei évben
A vámháború fennálló kockázatai jelentősen korlátozzák a hazai növekedési kilátásokat,…
Tovább olvasom >5-10 ezer forint közötti az átlagos gyereknapi ajándék
Egy friss kutatás szerint a magyar szülők többsége gyereknapon már…
Tovább olvasom >