Cseh és román befektetők veszik át az uralmat a magyar e-kereskedelmi piacon
A magyar családi tulajdonból indult Foxpost csomagautomata hálózat értékesítése jelentős változást hozott a magyar logisztikai és e-kereskedelmi szektorban. A Wallis Csoport és a Trueway magántőkealap-kezelő eladta a vállalatot egy CVC Capital Partners és EMMA Capital Group által vezetett konzorciumnak, amely már a Foxpost egyik korábbi versenytársát, a Packetát is birtokolja.
Ez a tranzakció rávilágít arra a trendre, hogy a magyar e-kereskedelem egyre inkább közép-kelet-európai kézbe kerül. A GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023-as adatai alapján a 15 legnagyobb magyarországi e-kereskedő közül már csak öt maradt magyar tulajdonban. Az első három helyet román és cseh anyavállalatokkal rendelkező cégek, az Emag, az Alza és a Kifli foglalják el – írja a G7.hu.
A magyar piac veszít hazai szereplőkből a logisztikában is, ahol a Foxpost bekebelezésével a CVC és az EMMA által támogatott konzorcium tovább erősíti helyzetét. A Foxpost és a Packeta egyesítésével létrejövő hálózat már most több csomagautomatát üzemeltet, mint a piacvezető GLS.
Az állami kezdeményezések, mint például a Magyar Posta szolgáltatásainak kötelező felajánlása az e-kereskedelmi cégek számára, próbálják helyreállítani a hazai jelenlétet, de ezek az intézkedések eddig korlátozott sikerrel jártak. Az e-kereskedelmi szektorban tevékenykedő magyar vállalkozások közül csak egy kis rész értékesít külföldön, és sokan nem is tervezik a nemzetközi piacokra lépést.
Ez a fejlemény arra sarkallja a magyar jogalkotókat és vállalkozókat, hogy újragondolják a helyi e-kereskedelmi stratégiákat, különösen a Temu megjelenésével, amely a piacot még versenyképesebbé teszi. Az események rámutatnak arra, hogy a magyar cégeknek sürgősen fel kell készülniük a globális versenyre, ha nem akarnak lemaradni a regionális és nemzetközi versenytársaktól.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót
A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >