Cseh és román befektetők veszik át az uralmat a magyar e-kereskedelmi piacon
A magyar családi tulajdonból indult Foxpost csomagautomata hálózat értékesítése jelentős változást hozott a magyar logisztikai és e-kereskedelmi szektorban. A Wallis Csoport és a Trueway magántőkealap-kezelő eladta a vállalatot egy CVC Capital Partners és EMMA Capital Group által vezetett konzorciumnak, amely már a Foxpost egyik korábbi versenytársát, a Packetát is birtokolja.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/Foxpost_automata-v2-1024x682.jpeg)
A Wallis Csoport és a Trueway magántőkealap-kezelő eladta a magyar családi tulajdonból indult Foxpost csomagautomata hálózatot
Ez a tranzakció rávilágít arra a trendre, hogy a magyar e-kereskedelem egyre inkább közép-kelet-európai kézbe kerül. A GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023-as adatai alapján a 15 legnagyobb magyarországi e-kereskedő közül már csak öt maradt magyar tulajdonban. Az első három helyet román és cseh anyavállalatokkal rendelkező cégek, az Emag, az Alza és a Kifli foglalják el – írja a G7.hu.
A magyar piac veszít hazai szereplőkből a logisztikában is, ahol a Foxpost bekebelezésével a CVC és az EMMA által támogatott konzorcium tovább erősíti helyzetét. A Foxpost és a Packeta egyesítésével létrejövő hálózat már most több csomagautomatát üzemeltet, mint a piacvezető GLS.
Az állami kezdeményezések, mint például a Magyar Posta szolgáltatásainak kötelező felajánlása az e-kereskedelmi cégek számára, próbálják helyreállítani a hazai jelenlétet, de ezek az intézkedések eddig korlátozott sikerrel jártak. Az e-kereskedelmi szektorban tevékenykedő magyar vállalkozások közül csak egy kis rész értékesít külföldön, és sokan nem is tervezik a nemzetközi piacokra lépést.
Ez a fejlemény arra sarkallja a magyar jogalkotókat és vállalkozókat, hogy újragondolják a helyi e-kereskedelmi stratégiákat, különösen a Temu megjelenésével, amely a piacot még versenyképesebbé teszi. Az események rámutatnak arra, hogy a magyar cégeknek sürgősen fel kell készülniük a globális versenyre, ha nem akarnak lemaradni a regionális és nemzetközi versenytársaktól.
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >