Cseh és román befektetők veszik át az uralmat a magyar e-kereskedelmi piacon
A magyar családi tulajdonból indult Foxpost csomagautomata hálózat értékesítése jelentős változást hozott a magyar logisztikai és e-kereskedelmi szektorban. A Wallis Csoport és a Trueway magántőkealap-kezelő eladta a vállalatot egy CVC Capital Partners és EMMA Capital Group által vezetett konzorciumnak, amely már a Foxpost egyik korábbi versenytársát, a Packetát is birtokolja.
Ez a tranzakció rávilágít arra a trendre, hogy a magyar e-kereskedelem egyre inkább közép-kelet-európai kézbe kerül. A GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023-as adatai alapján a 15 legnagyobb magyarországi e-kereskedő közül már csak öt maradt magyar tulajdonban. Az első három helyet román és cseh anyavállalatokkal rendelkező cégek, az Emag, az Alza és a Kifli foglalják el – írja a G7.hu.
A magyar piac veszít hazai szereplőkből a logisztikában is, ahol a Foxpost bekebelezésével a CVC és az EMMA által támogatott konzorcium tovább erősíti helyzetét. A Foxpost és a Packeta egyesítésével létrejövő hálózat már most több csomagautomatát üzemeltet, mint a piacvezető GLS.
Az állami kezdeményezések, mint például a Magyar Posta szolgáltatásainak kötelező felajánlása az e-kereskedelmi cégek számára, próbálják helyreállítani a hazai jelenlétet, de ezek az intézkedések eddig korlátozott sikerrel jártak. Az e-kereskedelmi szektorban tevékenykedő magyar vállalkozások közül csak egy kis rész értékesít külföldön, és sokan nem is tervezik a nemzetközi piacokra lépést.
Ez a fejlemény arra sarkallja a magyar jogalkotókat és vállalkozókat, hogy újragondolják a helyi e-kereskedelmi stratégiákat, különösen a Temu megjelenésével, amely a piacot még versenyképesebbé teszi. Az események rámutatnak arra, hogy a magyar cégeknek sürgősen fel kell készülniük a globális versenyre, ha nem akarnak lemaradni a regionális és nemzetközi versenytársaktól.
Kapcsolódó cikkeink
Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >