Cseh és román befektetők veszik át az uralmat a magyar e-kereskedelmi piacon
A magyar családi tulajdonból indult Foxpost csomagautomata hálózat értékesítése jelentős változást hozott a magyar logisztikai és e-kereskedelmi szektorban. A Wallis Csoport és a Trueway magántőkealap-kezelő eladta a vállalatot egy CVC Capital Partners és EMMA Capital Group által vezetett konzorciumnak, amely már a Foxpost egyik korábbi versenytársát, a Packetát is birtokolja.

A Wallis Csoport és a Trueway magántőkealap-kezelő eladta a magyar családi tulajdonból indult Foxpost csomagautomata hálózatot
Ez a tranzakció rávilágít arra a trendre, hogy a magyar e-kereskedelem egyre inkább közép-kelet-európai kézbe kerül. A GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023-as adatai alapján a 15 legnagyobb magyarországi e-kereskedő közül már csak öt maradt magyar tulajdonban. Az első három helyet román és cseh anyavállalatokkal rendelkező cégek, az Emag, az Alza és a Kifli foglalják el – írja a G7.hu.
A magyar piac veszít hazai szereplőkből a logisztikában is, ahol a Foxpost bekebelezésével a CVC és az EMMA által támogatott konzorcium tovább erősíti helyzetét. A Foxpost és a Packeta egyesítésével létrejövő hálózat már most több csomagautomatát üzemeltet, mint a piacvezető GLS.
Az állami kezdeményezések, mint például a Magyar Posta szolgáltatásainak kötelező felajánlása az e-kereskedelmi cégek számára, próbálják helyreállítani a hazai jelenlétet, de ezek az intézkedések eddig korlátozott sikerrel jártak. Az e-kereskedelmi szektorban tevékenykedő magyar vállalkozások közül csak egy kis rész értékesít külföldön, és sokan nem is tervezik a nemzetközi piacokra lépést.
Ez a fejlemény arra sarkallja a magyar jogalkotókat és vállalkozókat, hogy újragondolják a helyi e-kereskedelmi stratégiákat, különösen a Temu megjelenésével, amely a piacot még versenyképesebbé teszi. Az események rámutatnak arra, hogy a magyar cégeknek sürgősen fel kell készülniük a globális versenyre, ha nem akarnak lemaradni a regionális és nemzetközi versenytársaktól.
Kapcsolódó cikkeink
A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek januárban
2025 januárjában az ipari termelői árak átlagosan 9,1 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Húsvéti sonkákat, gyümölcsleveket és gluténmentes termékeket vizsgál a fogyasztóvédelem
Megkezdte a húsvéti sonkák, gyümölcslevek és gluténmentes termékek vizsgálatát a…
Tovább olvasom >Lóga Máté: az elrugaszkodás éve lehet 2025
A kiskereskedelmi forgalom dinamikus bővülése azt mutatja, hogy az elmúlt…
Tovább olvasom >