Cseh agrárvállalattal kötött stratégiai megállapodást a Széchenyi István Egyetem
A Széchenyi István Egyetem stratégiai megállapodást kötött a prágai központú Agroferttel, Közép-Európa egyik vezető agrárvállalkozásával – közölte az egyetem csütörtökön az MTI-vel.

dr. Tóth Tamás, az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kar dékánja, mgr. Libor Nemecek dr. és Petr Cingr, az az Agrofert igazgatósági tanácsának tagjai (Fotó: Széchenyi István Egyetem)
A megállapodás keretében megerősítik a Széchenyi István Egyetemhez kapcsolódó győri, mosonmagyaróvári és zalaegerszegi innovációs parkok, valamint az Agroferthez tartozó Bábolna Campus projektjében létrejövő külső tanszékek kapcsolatát. A vállalat gyakorlati helyszínként támogatja hallgatók oktatását, a tudományos diákköri munkába és a kooperatív doktori programba bekapcsolódó fiatal kutatók szakmai tevékenységét – írták.
Az Agrofert a közlemény szerint több mint 200 cégből álló holding
Tevékenysége kiterjed a vegyiparra, a mezőgazdaságra, az élelmiszeriparra, a megújuló energiaforrásokra, az erdészetre és a faiparra. Két magyarországi leányvállalatával, az IKR Agrár Kft.-vel és az Agrotec Magyarország Kft.-vel a Széchenyi István Egyetem 2022 óta kiemelt partneri viszonyt ápol – tették hozzá. A cégcsoportnak Csehországon kívül Németországban, Lengyelországban, Magyarországon, Szlovákiában, Horvátországban és Romániában vannak érdekeltségei. A vállalatot Andrej Babis, Csehország volt kormányfője alapította a rendszerváltást követően.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >A helyszíni mentesítés a végéhez ér, de a védekezés folytatódik
A ragadós száj- és körömfájás vírusa elleni küzdelem a fertőzött…
Tovább olvasom >Megjelent az agrárágazati civil szervezeteket támogató pályázat 2025. évi felhívása
Az Agrárminisztérium 2025-ben is segítséget kíván nyújtani az agrárágazati civil…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >