Csapramagyar: csapolással és felhívással indult az idei sörszezon
A Magyar Sörgyártók Szövetsége és a Kraft Sör Egyesület közös csapolással nyitotta meg az idei sörszezont. A hazai mintegy 120 millió korsós éves fogyasztás túlnyomó többsége magyar sörgyárakban és sörfőzdékben készül, a csapolt sör pedig a legfrissebb sörélményt nyújtja a kedvelőknek. A sörös szervezetek a Sör mi több kezdeményezés keretében fogtak most első ízben össze, hogy méltó helyére kerüljön a csapolt sör a hazai sörkultúrában.
„A csapolt sörben nem csak a legfrissebb sör élmény van benne, hanem az a szakértelem és emberi törődés, ami az alapanyagok kiválasztásától a sörfőzésen át a csaposig mindenkit jellemez, aki kapcsolatba kerül a sörrel. A sör a társasági italok királya. Különösen igaz ez a csapolt sörre” – emeli ki a lényeget Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója, aki Ali Rawech Szamival, a Kraft Sör Egyesületének képviselőjével közösen csapolta le az idei szezon első sörét. „Azért csatlakoztunk a Sör mi több kezdeményezéshez, mert közös ügyünk a magyar sörkultúra fejlesztése és számunkra is kiemelten fontos, hogy a minőségi csapolt söröket megismertessük a hazai fogyasztókkal” – tette hozzá Ali Rawech Szami.
A magyar sörpiacon 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott , a csapolt sörök a teljes belföldi piac 10 százalékát teszik ki, a kraft söröknél ez az arány jóval magasabb. A Magyar Sörgyártók Szövetsége idén ezt a meglévő bázist szeretné tovább növelni és bővíteni. A csapolt sör népszerűsítése érdekében a szezonnyitón startolt el a szervezet Sör mi több programsorozatán belül létrehozott Csapramagyar.hu kezdeményezése is, amelynek első lépéseként a Momentán Társulattal közös impróshow-n láthatott a hordó mélyére a közönség. A most indult oldal egész évben több szempontból is feldolgozza a csapolt sörözés témáját, felhívva a fogyasztók figyelmét a legfrissebb sör élményére. A sörszövetség vonatkozó programjairól is innen lehet majd tájékozódni.
Nem csupán a szezonhoz, hanem a gasztronómiához is egyre közelebb áll Magyarországon a sör. A szakmai szervezet „Sör mi több” elnevezésű kezdeményezése a hazai sörkultúra fejlesztése mellett a sör modern gasztronómiai helyének megtalálását is célul tűzte ki. A kezdeményezés első lépése volt a sör gasztro hét elindítása, hogy minél több sör-étel párosítás legyen elérhető a hazai vendéglátó egységekben, hozzájárulva ezzel a minőségi sörfogyasztás növeléséhez. Idén elsőként követőiket kérdezték meg , hogy a sör és az ételek hogyan találkoznak egymással. A megkérdezettek közel felének a legfontosabb, hogy az ízek harmóniában legyenek, nyitófogásként karamellizált bacon-ropogóst, főételnek csípős csirkeszárnyakat választanának kedvenc italuk mellé.
Kapcsolódó cikkeink
Országos Étterem Hét: a cél a minőségi gasztronómia elérhetőbbé tétele
Az Országos Étterem Hét elsődleges célja, hogy kedvező áron mutassa…
Tovább olvasom >A séf legyen egyéniség!
A 2024. év egyik Gundel-díjazottja a csendes, szerény, ám annál…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >