Csapdát rejthet a Wizz Air applikációja
Akár több száz eurós kártérítéstől is eleshetnek azok az utasok, akik figyelmetlenül kattintanak a Wizz Air applikációjában felugró egyik üzenetre. A légitársaság ugyanis már az online utasfelvétel során rákérdez, rugalmas-e az utazó indulási időpontja – és aki igennel válaszol, az adott esetben lemondhat a törvényben garantált kártérítési jogáról.
Az Utazómajom elsőként számolt be arról a gyakorlatról, amely a kevésbé tapasztalt utazók számára könnyen félreérthető lehet. Az applikációs kérdés első látásra ártalmatlannak tűnik, valójában azonban arról szól, hogy az utas hajlandó-e önként vállalni a járatváltást túlfoglalás esetén.
A túlfoglalás – azaz amikor több jegyet adnak el, mint ahány ülőhely van a gépen – nem szokatlan a légitársaságoknál. A cégek statisztikai alapon kalkulálják, hogy egyes utasok úgysem jelennek meg a beszállásnál. Amikor azonban mindenki felszállna, néhányan hoppon maradhatnak. Ilyenkor a szabályok szerint először önkénteseket kell keresni, akik lemondanak az adott járatról – és őket az EU-s EC261 rendelet értelmében 250–600 eurós kártérítés illeti meg, a jegy árának megtérítésén felül.
A Wizz Air most alkalmazott módszere azonban jelentősen csökkenti ezt az összeget. Aki az applikációban engedélyezi a „rugalmas időpontot”, az a kártérítés helyett mindössze 100 euró értékű Wizz kreditet kap – még akkor is, ha hosszabb járatról van szó, ahol egyébként 600 euró készpénz is járhatna.
A légitársaság megerősítette: az üzenet valóban egy „előzetes felmérés”, amellyel a leginkább rugalmas utasokat azonosítják, és ők kerülnek először szóba, ha túlfoglalás történik. Az is világos: aki önként vállalja a járatváltást, annak megszűnik a jogosultsága az EC261 szerinti pénzbeli kártérítésre.
A figyelmetlenség tehát akár 500 eurónyi veszteséggel is járhat – ezért érdemes minden egyes felugró üzenetet alaposan elolvasni, különösen akkor, ha a jogainkról mondhatunk le egyetlen kattintással.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar Utazási Irodák Szövetsége: ez állhat a csődbe ment UniTravel esete mögött
Negyven év működés után fizetésképtelenséget jelentett az UniTravel Kft., az…
Tovább olvasom >Kormányzati támogatással újranyílhat a Hévízi Tófürdő bezárt fürdőháza
Jelentős lépést tett a kormány a Hévízi Tófürdő jövője érdekében:…
Tovább olvasom >Turistainvázió Európában: a mediterrán túlturizmus nyara
Véget ért az iskola, jön a nyaralás: Európa legkedveltebb üdülőhelyei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >