Gyöngére sikerült a Wal-Mart első negyedéve
A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca, a Wal-Mart első negyedéves árbevétele és adózott eredménye is alulmúlta az elemzői várakozásokat, ami elsősorban az erős dollárárfolyam negatív hatásának volt betudható. Egyre nagyobb a verseny a szektorban, ezért a Wal-Martnak is alkalmazkodnia kell az új trendekhez, ezen már el is kezdett dolgozni az elmúlt időszakban.
A Wal-Mart árbevétele 114,8 milliárd, nettó eredménye pedig 3,34 milliárd dollár volt az első negyedévben, mindegyik szám alacsonyabb lett az elemzői konszenzusnál, de a tavalyi első negyedévhez képest is. A cég eredményességére a dollár árfolyam-erősödése hatott negatívan. A működési eredmény 8,3 százalékkal lett alacsonyabb, mint tavaly, amire a devizaárfolyam ingadozások és a bér és e-kereskedelemmel kapcsolatosan megnövekedett költségek hatottak negatívan.
Köszönhetően az alacsony üzemanyag áraknak, megnövekedett a vásárlások mértéke és összehasonlítható alapon a negyedéves értékesítések az Egyesült Államokban 1,1 százalékkal emelkedtek, azonban a 1,5 százalékos elemzői várakozásoktól mégis elmaradtak.
A Wal-Mart három divíziója közül az Egyesült Államokban a nettó árbevétel 3,5 százalékot emelkedett a negyedévben év/év alapon, az Egyesült Államokon kívüli régiók nettó árbevétele viszont 6,6, a tagsághoz kötött kiskereskedelmi club, a Sam's Club divízió árbevétele pedig 3 százalékkal csökkent.
A kiskereskedelmi szektorban egyre nagyobb a verseny és az látszódik, hogy több cég is az e-kereskedelem felé mozdult el, hiszen csak így lehet felvenni a versenyt az olyan behemótokkal, mint az Amazon vagy az Alibaba. A Wal-Mart is változtatásokat kezdeményezett az elmúlt időszakban:
A Wal-Mart nemrég együttműködést kezdeményezett az Alibaba-csoport online fizetési platformjával, az AliPay-el. Az együttműködés keretében 25 kínai Wal-Mart áruházban lehet majd használni az AliPayt, ami az Apple Pay-hez és a Google Wallet-hez hasonlóan működik.
A cég múlt héten azt is bejelentette, hogy a nyáron elkezdi tesztelni új ingyenes szállítási szolgáltatását, hogy versenyelőnybe kerüljön az Amazon Prime-mal szemben. A 3 napon belüli szállítás díja várhatóan évente 50 dollárba fog kerülni, összehasonlítva az Amazon évi 90 dolláros szolgáltatásával. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Trump vámjai miatt amerikai márkák bojkottja indult Indiában
Indiában erősödik az amerikai márkák elleni bojkottmozgalom Donald Trump amerikai…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >