A csaló webáruházak gyanúsan olcsón kínálják a termékeket
A csaló webáruházak alapvetően abban különböznek a szabályosan működőktől, hogy feltűnően olcsón kínálják a termékeiket, továbbá nagyon egyszerű az oldaluk kinézete – mondta a Quadron Kibervédelmi Kft. szakértője az M1 aktuális csatorna szerdai műsorában.
Solymos Ákos közölte: a megtévesztő felületek jellemzője az is, hogy utánvéttel nem lehet fizetni, csak kártyával, mert így ellophatják a vásárlók adatait. Lélektani határt próbálnak megtalálni: akkora összeget kérnek el, amennyit a vevők még hajlandóak kifizetni, kockáztatva, hogy az ajánlat nem valós.
Ha valakit megkárosítanak, annak ezt egyrészt a rendőrségnek, másrészt a banknak kell jeleznie. Utóbbi azért fontos, mert ha bebizonyosodik a csalás, előfordulhat, hogy visszaadják a pénzt.
Solymos Ákos arról is beszélt, hogy az okoseszközök megfigyelhetik a környezetüket, és a rögzített képekkel vagy hangokkal vissza lehet élni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Kamatból több a haszon, mint húsból – a Pick Szeged eredményeinek új arányai
Látszólag szerény növekedés jellemezte 2024-ben a Pick Szeged Zrt. működését,…
Tovább olvasom >Auchan: csökkenő bevételek mellett is megsokszorozott nyereség 2024-ben
Látványos nyereségnövekedéssel zárta a 2024-es üzleti évet az Auchan Magyarország:…
Tovább olvasom >