Csaló magyar nyelvű webshopra csapott le a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bejelentette, hogy vizsgálatot indított az Airbox s.r.o., egy szlovák elektromos cigarettákat forgalmazó vállalkozás ellen, mivel gyaníthatóan illegálisan és megtévesztő módon hirdeti termékeit. A GVH figyelmeztetést adott ki a fogyasztóknak, hangsúlyozva, hogy óvatosnak kell lenniük az internetes vásárlások során, mivel az illegálisan forgalmazott dohánytermékek egészségkárosító hatással lehetnek.

A kép illusztráció
Az Airbox s.r.o. magyar nyelvű honlapján olyan benyomást kelt, mintha a vállalkozás által forgalmazott nikotintartalmú elektromos cigaretták és nikotinmentes dohányzást imitáló elektronikus eszközök Magyarországon jogszerűen kaphatók lennének. Azonban mindkét termékkategória ízesített változatainak forgalmazása és távértékesítése tilos Magyarországon a hatályos jogszabályok alapján.
Fontos megjegyezni, hogy a vizsgálat nem jelenti azt, hogy a vállalkozás már elkövette a jogsértést. Az eljárás célja a tények tisztázása és a feltételezett jogsértés bizonyítása. A GVH szigorúan fellép az ilyen ügyekben, és korábban is hasonló módon intézkedett szlovák vállalkozásokkal szemben, amelyek elektromos cigarettákat és veszélyes Elf Bar termékeket árultak magyar nyelvű weboldalaikon.
A GVH 2024. március 1-jétől még hatékonyabb és gyorsabb fellépést tesz lehetővé. A GVH Versenytanácsa letilthat olyan digitális tartalmakat, például honlapokat, amelyek a fogyasztók széles körére kiterjedő súlyos sérelem kockázatát jelentik. Ugyanakkor a GVH hangsúlyozza, hogy a fogyasztóknak tisztában kell lenniük azzal, hogy Magyarországon ezeknek a termékeknek az internetes forgalmazása, beleértve az online vásárlást, jogellenes. A GVH felszólítja a fogyasztókat, hogy ne dőljenek be a látszólag legális webáruházaknak vagy hirdetéseknek, és ne rendeljenek ilyen termékeket sem Magyarországról, sem külföldről, figyelembe véve azok súlyos egészségügyi kockázatait.
Kapcsolódó cikkeink
Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Médiaunió: Érzelmi manipulációval csalnak ki milliókat – már Magyarországon is
Egy online kapcsolat, ami szinte túl tökéletes. Egy befektetési lehetőség,…
Tovább olvasom >ESET: az internetezők negyede egyáltalán nem fél a csalásoktól
Jóllehet a 16-29 éves korosztály nagyon sok időt tölt internetezéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >