Csaknem negyedmilliárdos beruházással bővítette kapacitását a pécsi Somapak Kft.
Közel negyedmilliárd forintos beruházással gyártócsarnokot épített, eszközöket szerzett be és informatikai fejlesztéseket hajtott végre a pécsi Somapak Csomagolástechnikai Gépgyártó Kft. – közölte a társaság az MTI-vel.
Az több mint harminc éve működő, jelenleg 54 alkalmazottat foglalkoztató, élelmiszer- és dohányiparban alkalmazott csomagolástechnikai gépek gyártásával és exportálásával foglalkozó, magyar tulajdonú cég 171,8 millió forintos támogatást nyert el a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programban (Ginop), és ezzel 245,4 millió forintos fejlesztést hajtott végre.
A vállalat pécsi telephelyén egy CNC megmunkálóközpontot és egy öt tonna teherbírású futódarut szerzett be, üzem- és raktárcsarnokot épített és informatikai fejlesztéseket hajtott végre versenyképessége, kapacitása növelése és piaci pozíciójának megerősítése érdekében.
A komplex beruházás segítségével a Somapak Kft. egy újabb lépést tett annak irányába, hogy a cég ne kizárólag a már eddig kialakított működés keretein belül teljesítsen jól, hanem folytassa az innovációvezérelt növekedést, melynek egyik kulcsa a korszerű eszközpark és infrastruktúra rendelkezésre állása – írták a cég közleményében.
Az olasz-magyar vegyesvállalatként alapított cég 1995-ben teljes mértékben magyar – családi tulajdonú – társasággá vált. A Somapak profilja évről-évre bővült: 2002-től tevékenységi körük CNC-alkatrészgyártással, illetve lemeztechnológiával is gyarapodott.
Bognár Balázs, ügyvezető az MTI érdeklődésére közölte, a román, horvát és szlovák piacokra is termelő társaság 2022-ben 1,425 milliárd forint nettó árbevétel, azon belül 110 millió forintos export mellett, mintegy 350 millió forintos eredményt ért el. Az idén szeretnék tartani a tavaly elért eredményeket és létszámot.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a társaság nettó árbevétele 2021-ben 1,668 milliárd forint volt, több mint 328 milliós adózott eredménnyel, míg egy évvel korábban 902 milliós bevétel mellett 220 millió forintos profitot szerzett.
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak a fogyasztók díjazták a Gillette új csomagolását
Többek között ilyen és ehhez hasonló fogyasztói vélemények is vezettek…
Tovább olvasom >Kisebb lábnyom, nagyobb hatás
Az e-kereskedelem térnyerése az elmúlt években alapjaiban formálta át a…
Tovább olvasom >Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >