Csaknem felére csökkent az üdítőitalok cukor- és kalóriatartalma Magyarországon
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagvállalatainak önkéntes vállalásai nyomán 2010-2020 között összesen 43 százalékkal csökkent a hazai üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma.
A meglévő receptúrák átalakításával, illetve új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 57 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül az elmúlt tíz esztendőben.
A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként és a mai napig egyedül a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség fogadott el önkéntes cukor és kalóriacsökkentési programot. Az italgyártó vállalatok azt tűzték célul, hogy 2020. végéig felére csökkenjen a Magyarországon forgalomba hozott alkoholmentes italok (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák) átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva.
Kapcsolódó cikkeink
Túl sok cukrot esznek a legkisebbek
Az ünnepi szezon közeledtével sok gyermek édességfogyasztása jelentősen megnő, ám…
Tovább olvasom >Globális cukorpiaci válság fenyeget: aszály, áradások és exportkorlátozások sújtják a piacot
A világ cukorpiaca jelenleg komoly kihívásokkal néz szembe, mivel Brazíliában,…
Tovább olvasom >Kakaóhéjból és gyümölcsléből fejlesztik az újfajta, cukormentes csokoládét
Svájci tudósok egy forradalmi módszert dolgoztak ki, amely megváltoztathatja a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >