Csaknem egymilliárd forintot fordított technológiai fejlesztésre a felsőlajosi Márka Üdítőgyártó Kft.
Csaknem egymilliárd forintból új üdítőital-gyártó gépsorral fejlesztette vállalkozását a Márka Üdítőgyártó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. a Bács-Kiskun vármegyei Felsőlajoson – közölte a cég az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a beruházást a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) Plusz keretében nyert mintegy 500 millió forint európai uniós támogatással valósították meg.
A projekt keretében egy „kombi” üdítőital-gyártó gépsort szereztek be. A fejlesztés lehetővé teszi, hogy termékkínálatukat saját gyártású alumínium dobozos, illetve üveges csomagolású „magas hozzáadott értékű, alacsony fajlagos logisztikai költségek mellett forgalomba hozható” üdítőital-családdal egészítsék ki.
A projekt révén a jelenleg elérhető legmodernebb, legkevésbé környezetszennyező, legkisebb ökológia lábnyomot maga után hagyó technológiát telepítettek a Felsőlajoson található üzemükbe – írták a közleményben.
A cég tájékoztatása szerint a Márka az egyik legrégebbi magyar üdítőszabadalom. Beszállítóik 90 százaléka magyar vállalkozás.
Gépparkja 180 millió palack üdítő gyártását teszi lehetővé, raktározási területe pedig eléri a 15 ezer négyzetmétert. Piaci részesedésük 2022-ben meghaladta a 10 százalékot a Bács-Kiskun vármegyei gyárban előállított 107 millió palack üdítővel.
A több mint nyolcvan féle Márka üdítőital palackozása kizárólag ásványvízkútból történik, a legmodernebb technológiával. Termékeik jelenleg 12 ország polcain találhatók meg.
Az idén 50 éves Márka olyan neves magyar brandeket épít és gyárt a Márka mellett, mint a Gyöngy és az Adrenalin. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Márka Üdítőgyártó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. jelenleg 140 dolgozót foglalkoztat, 2021-ben 113-at. A vállalkozás éves nettó árbevétele 2020-ban 7,43 milliárd forint volt, 2021-ben pedig 9,63 milliárd forint. A cég árbevételének mintegy 94 százaléka belföldi értékesítésből származik. Az éves adózott eredménye 2020-ban 995 millió forint, 2021-ben 1,02 milliárd forint volt.
Kapcsolódó cikkeink
Magyarországon még mindig kevesen gondolkoznak kifejezetten energiahatékonysági célú fejlesztésekben
Magyarországon még mindig kevesen gondolkoznak kifejezetten energiahatékonysági célú fejlesztésekben. Erre…
Tovább olvasom >Elkezdődött a Lidl Magyarország eddigi legnagyobb logisztikai központjának építése
Megkezdődött a Lidl Magyarország ötödik, hazánkban az eddigi legnagyobb logisztikai…
Tovább olvasom >Fenntartható mobilitás a Westendben: úttörő mikromobilitási fejlesztések
A Westend bevásárlóközpont új, „Westend – összekapcsolva a várossal” nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >