Csaknem 6 milliárd forint visszatérítést kap a napokban több mint 70 ezer termelő
A Magyar Államkincstár jóval a határidő előtt október 1-jén megkezdte a gazdálkodók számára az uniós szintű krízistartalékba a termelőktől korábban elvont, de ott fel nem használt források visszatérítését – közölte Nagy István agrárminiszter.
A tárcavezető arra emlékeztetett, hogy a 2014-2020 közötti európai uniós költségvetési ciklusban a mezőgazdasági termelést vagy értékesítést érintő súlyos válságok kezelésére uniós szintű tartalékot hoztak létre. Ezt a forrást minden évben a közvetlen támogatások egy részének visszatartásával, az úgynevezett pénzügyi fegyelem mechanizmusával hozza létre az Európai Unió.
A pénzügyi fegyelmi mechanizmust az egy termelőre eső összes közvetlen kifizetés 2.000 eurót meghaladó összegére kellett alkalmazni és 2,906192 %-át kellett a termelők közvetlen támogatásából visszatartani – tette hozzá a miniszter. Hangsúlyozta, az uniós válságkezelési intézkedésekre fel nem használt tartalék visszafizetésére október 15-éig van lehetőség a termelők részére. Az intézkedés több mint 70 ezer termelőt érint, a visszatérítés összege pedig 5,8 milliárd forint. Az agrárminiszter szerint a kifizetés hozzájárul a gazdálkodók pénzügyi helyzetének javulásához és likviditásuk megőrzéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: élelmiszerszuverenitás és az élelmezésbiztonság a legfontosabb
A múlt vasárnapi választás megerősítette a gazdák érdekérvényesítését Brüsszelben, és…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: fenntartható megoldások szükségesek az élelmezésbiztonság érdekében
Magyarország elkötelezett az agrár-digitalizáció mellett, amely elősegíti a stabilitást és…
Tovább olvasom >Nagy István: közös érdek a magyar bor sikere
A magyar bor sikere közös érdek, egyúttal nemzetépítő erő is,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >