Csaknem 40 százalékkal nőtt az agrártermékek termelői ára
Az agrártermékek termelőiár-szintje 2011 januárjában 39,6%-kal magasabb volt az egy évvel korábbinál – derül ki a KSH jelentéséből. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 57,6, az élő állatok és állati termékeké 10,5%-kal emelkedett.
2011 januárjában a gabonafélék termelői ára 78,2%-kal magasabb volt, mint 2010 azonos időszakában. A búza felvásárlási ára 2010 áprilisa (28 200 forint/tonna) óta folyamatosan növekszik, 2011. januárban már 63 900 forint/tonna volt, ami az előző hónaphoz képest is 17%-os árnövekedés; miközben a kukorica tonnánként 50 200 forintba került.
Az ipari növények termelői ára 34,9, ezen belül az olajnövényeké 67,9%-kal nőtt a 2010. januárihoz képest. A napraforgó ára meghaladta a tonnánkénti 120 000 forintot, de ebben a hónapban az éves mennyiség nagyon kis százalékát értékesítik. A burgonya termelői ára jelentősen, 88,3, a zöldségféléké 17,4%-kal emelkedett. A gyümölcsök termelői ára januárban 55,5%-kal haladta meg az egy évvel korábbit, elsősorban az alma magasabb ára miatt. Érdemes megjegyezni, hogy ebben az időszakban más hazai termesztésű gyümölcsöt nem is értékesítenek jelentős mennyiségben.
A vágóállatok termelői ára 2011 első hónapjában 7,8%-kal volt magasabb a 2010. azonos időszakinál. A vágómarha ára 37,1%-kal nőtt, ennél jóval kisebb mértékben a vágósertésé (2,3%) és a vágóbaromfié (8,3%). A vágómarha ára egy éve folyamatosan emelkedik, elsősorban a külföldi kereslet hatására. 2011 januárjában az állati termékek árai 16,6%-kal magasabbak voltak az előző év azonos időszakinál, ezen belül a tyúktojás ára 2,3%-kal csökkent, a tejé 21,6%-kal nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >