Csak nemhizlaló ételeket reklámoznának a gyerekeknek Amerikában
Az Egyesült Államok legnagyobb élelmiszeripari és üdítőgyártó cégei új szabályozást hoznak létre, amely korlátozza a reklámozást a 12 év alatti gyerekek körében.
A cégekre elsősorban az amerikai versenyhivatal (Federal
Trade Commission, FTC) gyakorol nyomást annak érdekében, hogy a felelősebb
marketing segítségével is enyhítsék a gyerekek növekvő elhízási
problémáját – tudatta az AP hírügynökség.
A marketing megváltoztatása egyedül nem tudja megoldani
ezeket a gondokat, ezért azzal is segítünk a szülőknek, hogy megtanítjuk
őket, hogyan válasszanak egészségesebb ételeket – közölte az FTC elnöke,
Deborah Platt Majoras. Megjegyezte, hogy a 11 cég televíziós ételreklámjainak
kétharmad része közvetlenül a gyerekeknek szól.
Közülük hét cég azt is vállalja, hogy a jövőben a népszerű mozifilmek és
tévéműsorok karakterei közül csak azokra kötnek szerződést, amelyek
kizárólag egészséges termékeket reklámoznak. Négy másik cég
pedig közölte, hogy egyáltalán nem reklámoz majd 12 éven aluli
gyermekeknek.
Az amerikai McDonalds jelezte: csak olyan, kétféle Happy Mealt fognak a
gyerekeknek hirdetni, amelyek egészséges termékeket tartalmaznak. Ez azt
jelenti, hogy azok energiatartalma nem éri el a 600 kalóriát és 35 százalék
alatti a zsír- vagy a cukortartalmuk. A PepsiCo szintén vállalja, hogy csak
azokat a termékeket fogja hirdetni a korosztálynak, amelyek nem hizlalnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >Bővülő élelmiszer-termelési kapacitás: mintegy 1,9 milliárd forintot fordít üzemei fejlesztésére 2025-ben a SPAR Magyarország
A gyártási kapacitását jelentős mértékben megnövelő berendezésekkel bővíti idén a…
Tovább olvasom >OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >