Csak nemhizlaló ételeket reklámoznának a gyerekeknek Amerikában
Az Egyesült Államok legnagyobb élelmiszeripari és üdítőgyártó cégei új szabályozást hoznak létre, amely korlátozza a reklámozást a 12 év alatti gyerekek körében.
A cégekre elsősorban az amerikai versenyhivatal (Federal
Trade Commission, FTC) gyakorol nyomást annak érdekében, hogy a felelősebb
marketing segítségével is enyhítsék a gyerekek növekvő elhízási
problémáját – tudatta az AP hírügynökség.
A marketing megváltoztatása egyedül nem tudja megoldani
ezeket a gondokat, ezért azzal is segítünk a szülőknek, hogy megtanítjuk
őket, hogyan válasszanak egészségesebb ételeket – közölte az FTC elnöke,
Deborah Platt Majoras. Megjegyezte, hogy a 11 cég televíziós ételreklámjainak
kétharmad része közvetlenül a gyerekeknek szól.
Közülük hét cég azt is vállalja, hogy a jövőben a népszerű mozifilmek és
tévéműsorok karakterei közül csak azokra kötnek szerződést, amelyek
kizárólag egészséges termékeket reklámoznak. Négy másik cég
pedig közölte, hogy egyáltalán nem reklámoz majd 12 éven aluli
gyermekeknek.
Az amerikai McDonalds jelezte: csak olyan, kétféle Happy Mealt fognak a
gyerekeknek hirdetni, amelyek egészséges termékeket tartalmaznak. Ez azt
jelenti, hogy azok energiatartalma nem éri el a 600 kalóriát és 35 százalék
alatti a zsír- vagy a cukortartalmuk. A PepsiCo szintén vállalja, hogy csak
azokat a termékeket fogja hirdetni a korosztálynak, amelyek nem hizlalnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >