Csak minden negyedik magyar nő elégedett külsejével
A Dove 2013-ban Magyarországon is megvizsgálta, hogy mit gondolnak a nők a szépségről és van-e kapcsolat a szépség, a szépségápolás és a boldogság között. Míg a megkérdezett magyar nők 74%-a egyetért abban, hogy minden nőben van valami szép, a legtöbben magukban mégsem látják ezt meg. Egy nemzetközi kis film (Dove Valódi Szépség Rajzok) segítségével mondja el azt a márka, hogy sok esetben mások szebbnek látnak minket, mint mi saját magunkat.
A magyarul feliratozott filmet már több mint 74 ezren látták (május 6-i adat). A nemzetközi kampány mintájára elkészült a ”Valódi Szépség Rajzok” magyar verziója a Dove munkatársainak közreműködésével. Ennek a filmnek az volt a célja, hogy betekintést adjon a kulisszák mögé és megmutassa, kik dolgoznak ezen a márkán. Ők szeretnék mindazok figyelmét felhívni a női önbecsülés fontosságára, akiknek van lehetősége tenni azért, hogy ez a helyzet javuljon Magyarországon.
A friss kutatás alapján kijelenthetjük, hogy a hazai értékek az alacsony globális arányokat is alulmúlják: Magyarországon a nőknek csupán 3%-a írja le magát a vonzó szóval (globálisan 10%), míg gyönyörűnek mindössze 1% (világszerte 5%). Szépségével a megkérdezett magyar nők 27%-a elégedett, míg 38%-uk sem elégedettnek, sem elégedetlennek nem érzi magát. A személyével kapcsolatban általában a magyar nők 47%-a, míg a szépségével kapcsolatban csupán 29%-uk érzi magát magabiztosnak.
Csak minden negyedik magyar nő elégedett külsejével, rosszabb a helyzet, mint a világ többi részén
Mit szeretünk és mit nem?
Dove logóA magyar női válaszadók 45%-a a hasát szereti a legkevésbé (globálisan is ez a legkevésbé kedvelt testrész – 36%), amit hazánkban a mell, a fenék és a láb (mindhárom 20%) követ. Átlagosan 2 testrészüket nem szeretik a nők, míg a válaszadók 3%-a minden testrészével elégedetlen.
A magyar nők 3 legkedveltebb testrésze a szem (53%), a haj (32%) és a száj/mosoly (27%), átlagosan 2 testrészüket kedvelik.
Magyarországon a nők 77%-a elismeri, hogy valamilyen nyomás hatására dolgozik azon, hogy szép legyen (a globális arány 59%). A helyzet iróniája, hogy a válaszadók 58%-a vallja: ez a nyomás önmaguk irányából érkezik, míg a társadalom (11%), barátok és család (7%), valamint a média (2%) által rájuk helyezett nyomás ennél sokkal kisebb. A magyar nők 49%-ának a másoktól kapott bókok, 68%-ának egy erős kapcsolat vagy házasság fontos ahhoz, hogy szépen érezze magát, míg 78% bevallása szerint akkor érez így, ha tudja, hogy valaki szereti. A nők 30%-a mondja, hogy akkor tudjakihozni magából a legtöbbet, ha a megfelelő termékeket használja. Ennek elérése érdekében a megkérdezett magyar nők átlagosan 6 féle termékcsoportot – az alapvető cikknek számító tusfürdő (77%), parfüm (73%) és dezodor mellett (69%) kéz- (65%) és testápoló (61%), valamint hajápoló termékeket (59%) – használnak annak érdekében, hogy szebbnek érezzék magukat. A magyar nők 72%-a boldogabbnak érzi magát akkor, ha jól és szépnek érzi magát, míg 64%-uk a boldogság szempontjából azt is fontosnak tartja, hogy magabiztos legyen a külsejével kapcsolatban. A kutatás így arra is rávilágított, hogy az elégedettség, a magabiztosság és a boldogság között van összefüggés.
A Dove elkötelezett abban, hogy segítse a nőket a saját szépségpotenciáljuk kiaknázásában úgy, hogy termékeivel nap mint nap inspirálja őket, hogy tehessenek valamit a bőrük és hajuk szépségéért. A márka hiszi, hogy ha a nők jól érzik magukat a bőrükben, akkor sokkal magabiztosabbak és könnyebben kiaknázzák a bennük rejlő szépséget.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >