Csak alternatív, ökológiai és szabadtartásból származó tojások a SPAR 4 üzletében
Négy budapesti SPAR-áruház, egyelőre tesztjelleggel, 2024. január végétől kizárólag alternatív, ökológiai és szabadtartásból származó tojást kínál, ketreces tartásból származó termékeket nem.
Utóbbiakat eddig is fokozatosan vezette ki a piacról a vállalat, összhangban azokkal az uniós törekvésekkel, amelyek végleg megszüntetnék a ketreces állattartás lehetőségét a tagállamokban. A négy kijelölt üzletegységben a tojásválaszték továbbra is széles lesz: az alternatív, ökológiai és szabadtartásból származó termékek közül 16-féle szerepel a kínálatban.
A SPAR üzleteiben az elmúlt évtizedben fokozatosan nőtt a forgalomba hozott alternatív, ökológiai és szabadtartásból származó tojások aránya, és csökkent a ketreceseké. Amíg például 2014-ben az összes eladott tojás 2,24%-a szerepelt az ökológiai tartású kategóriában, addig az idei esztendőben ez az arány már ennek duplája volt. A szabadtartásból származó tojások aránya a 2020-as 0,96%-hoz képest megnégyszereződött, 2023-ban az összes eladott tojás közel 4%-a ilyen típusú volt. Látványosan nőtt az alternatív termelésből származó tojások aránya is, hiszen amíg 10 évvel ezelőtt 100 eladott tojásból kilenc volt ilyen, addig mára ennek már a háromszorosa.
//
Kapcsolódó cikkeink
SPAR: fókuszban a vásárlók magas színvonalú kiszolgálása
A SPAR Magyarország összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >Törvényi változás jön – A Magyar Szolgáltatás védjegy már a digitális iratkezelés biztonságát is jelzi
Június 1-jétől újabb szintet lép a Digitális Állampolgár alkalmazás (DÁP)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >