Csak a müzli tudott pluszt produkálni

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2010. 11. 02. 17:38

A legnagyobb kategóriát jelentő gabonapehely és -szelet kiskereskedelmi forgalma kismértékben csökkent 2009. december–2010. júliusban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Értékben mínusz 2, mennyiséget tekintve mínusz 1 százalékot regisztráltunk. A legutóbbi nyolc hónap piacmérete mintegy 4,5 milliárd forint, a mennyiségi eladás 3500 tonna körül mozgott.

Figyelemre méltóan stabil a bolttípusok súlya. Az első nyolc hónap során idén is, tavaly is 44 százalék jutott a hipermarketre, érték szerint a bolti értékesítésből. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya szintén egyforma, a szóban forgó két időszakban 36-36 százalék.

A 201–400 négyzetméteres szegmens 7 százalékos mutatója változatlan maradt. Ugyanígy az 51–200 négyzetméteres szegmensnél mért 10, továbbá az 50 négyzetméteres és kisebb üzleteknél 3 százalék.

Az átlagár alig változott. Egy kilogramm gabonapehely és -szelet mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára idén június–júliusban 1256 forint, míg a múlt évi hasonló periódusban 1263 forint.

Nagyobb lett a kereskedelmi márkák piacrésze. Értéket tekintve 25 százalékról 28-ra emelkedett.

A müzli nyolc hónapos piaca 1,5 milliárd forint felett mozog. Értékben legutóbb 3 százalékkal csökkent a bolti forgalom. Mennyiséget tekintve viszont 10 százalékkal emelkedett.

A reggeli müzliszeletek bolti forgalma értékben 10 százalékkal csökkent december–júliusban, a tavalyi hasonló időszakhoz hasonlítva. Így a nyolc hónap piacmérete mintegy 1,5 milliárd forint. Mennyiség szempontjából mínusz 13 százalékot regisztráltunk.

Itt a bolti eladás kevésbé koncentrált. Sőt, az 51–200 négyzetméteres üzletek piaci részesedése 24-ről 26 százalékra emelkedett a szóban forgó időszakban.

Kapcsolódó cikkeink