Csak a müzli tudott pluszt produkálni
A legnagyobb kategóriát jelentő gabonapehely és -szelet kiskereskedelmi forgalma kismértékben csökkent 2009. december–2010. júliusban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Értékben mínusz 2, mennyiséget tekintve mínusz 1 százalékot regisztráltunk. A legutóbbi nyolc hónap piacmérete mintegy 4,5 milliárd forint, a mennyiségi eladás 3500 tonna körül mozgott.
Figyelemre méltóan stabil a bolttípusok súlya. Az első nyolc hónap során idén is, tavaly is 44 százalék jutott a hipermarketre, érték szerint a bolti értékesítésből. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya szintén egyforma, a szóban forgó két időszakban 36-36 százalék.
A 201–400 négyzetméteres szegmens 7 százalékos mutatója változatlan maradt. Ugyanígy az 51–200 négyzetméteres szegmensnél mért 10, továbbá az 50 négyzetméteres és kisebb üzleteknél 3 százalék.
Az átlagár alig változott. Egy kilogramm gabonapehely és -szelet mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára idén június–júliusban 1256 forint, míg a múlt évi hasonló periódusban 1263 forint.
Nagyobb lett a kereskedelmi márkák piacrésze. Értéket tekintve 25 százalékról 28-ra emelkedett.
A müzli nyolc hónapos piaca 1,5 milliárd forint felett mozog. Értékben legutóbb 3 százalékkal csökkent a bolti forgalom. Mennyiséget tekintve viszont 10 százalékkal emelkedett.
A reggeli müzliszeletek bolti forgalma értékben 10 százalékkal csökkent december–júliusban, a tavalyi hasonló időszakhoz hasonlítva. Így a nyolc hónap piacmérete mintegy 1,5 milliárd forint. Mennyiség szempontjából mínusz 13 százalékot regisztráltunk.
Itt a bolti eladás kevésbé koncentrált. Sőt, az 51–200 négyzetméteres üzletek piaci részesedése 24-ről 26 százalékra emelkedett a szóban forgó időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >