Csak a frissen őrölt az igazi
Eszpresszó egy kis tejjel – a magyar kávéfogyasztók többségének ez a kedvence. A 18-59 év közöttiek közel négyötöde kávézik, egyharmaduk pedig három vagy annál több csészével is elfogyaszt naponta. A többség szerint a legjobb minőséget az garantálja, ha az ital frissen, a kávéfőzőben megőrölt kávészemekből készül.
A svájci JURA közel 90 éves múlttal rendelkező vállalat, amely a prémium szegmensbe tartozó automata kávéfőző gépeiről ismert. Az első magyarországi márkaszalonjának megnyitása kapcsán a cég az NRC segítségével felmérte a magyarok, közelebbről a 18 és 59 éves kor közötti lakosság kávéfogyasztási szokásait.
Az eredményekből kiderült, hogy a magyarok kétharmada a frissen őrölt szemes kávéból főzött kávét tartja a legjobb minőségűnek – a JURA egyébként ezt a vonalat képviseli. Ezt követi az előre megőrölt kávészemekből főzött kávé, a válaszadók 22 százaléka tartja ezt a legjobb minőségűnek. A sort az instant porból készült kávé (7%) és a kapszulás kávé (5%) zárja – ezek hibába népszerűek, nem gondoljuk róluk, hogy magas minőséget képviselnek.
A felnőtt lakosságnak egyébként mindössze 22 százaléka nem kávézik, a magyarok 18 százaléka egy csészével, 47 százaléka pedig két-három csészével is elfogyaszt egy nap. Hét százalék azoknak az aránya, akik négyet is megisznak, százból egy magyar pedig hat kávénál is többet gurít le egy átlagnapon. A legnépszerűbb kávéital egyébként az eszpresszó, ez a magyarok 47 százalékának a kedvence. Ezt követi a latte (tejeskávé) 19 százalékkal, majd a cappuccino 16 százalékkal. További érdekesség, hogy a kávét csak a magyar fogyasztók 28 százaléka szereti inkább feketén, 72 százalék egy kis tejjel kedveli a legjobban.
Ezt várjuk el a géptől
A kutatás a kávéfogyasztási szokások mellett azt is megvizsgálta, hogy mit tartunk fontos szempontnak az otthonunkba vásárolt kávéfőző esetében. Az eredmények szerint a magyarok több mint fele (52%) azt tartja legfontosabbnak, hogy a kávé erejét lehessen szabályozni. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy prémium kávégépek esetében ez nem egyetlen, hanem két tényezőt is jelent: ezeken külön lehet állítani a kávé pörkölésének erejét (az íz erejét), valamint az ital koffeintartalmát (a kávé erősségét). Hogy mindez a professzionális szinten mennyire nem egyszerű kérdés, azt jól illusztrálják a JURA szabadalmaztatott technológiái, melyekről a keretes írásban lehet bővebben olvasni.
Mi kerül sokba egy kávéfőzőn?
Egy rövid eszpresszó lefőzése egy otthoni kávégépen nem is olyan egyszerű, mint ahogyan talán elsőre gondolnánk. A legtöbb gépen ugyanis egy eszpresszó viszonylag rövid idő alatt készül el, ami nehézzé teszi a kávéban lévő aromák kinyerését, az ital pedig így könnyen ízetlen marad. A JURA ezt a dilemmát az I.P.B.A.S (Intelligent Pr-Brew Aroma System) névre keresztelt rendszerének kifejlesztésével oldotta fel, amely képes arra, hogy már röviddel a lefőzés előtt egy adott mennyiségű vizet adagoljon a kávéhoz. Ez segít kinyerni az összes aromát: minél tovább érintkezik vízzel a frissen őrölt kávé, annál jobban kiadja magából az ízeket. A másik oldalról a víz persze nem érintkezhet a kávéval túl sokáig sem, különben az ital savassá, kellemetlenné válik. Ezt a svájciak a P.E.P.© eljárás, vagy eredeti nevén Pulse Extraction Process segítségével kerülik ki: a kávéfőző ilyenkor a frissen megőrölt kávén rövid sorozatokban nyomja át a forró vizet, így harmonizálja a rövid presszókávé ízvilágát. Az pedig szinte magától értetődő, hogy egy prémium gépen szabályozhatjuk a lefőzött kávé hőmérsékletét és a kávészemek megdarálásának finomságát is – ez utóbbi szintén a kész italba kerülő aromák mennyiségét befolyásolja.
Kapcsolódó cikkeink
Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >A kakaó, a kávé és a tea árai drágítják a globális élelmiszerimport-számlát a gazdagabb országok számára
A globális élelmiszerimport-számla az előző évhez képest várhatóan 2,2%-kal, több…
Tovább olvasom >Karácsonyi hangulat dobozba zárva
Idén novemberben megérkezik a limitált kiadású Mizo diós bejgli ízű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >