COVID-generáció: nőtt-e a feszültség a fiatalok és az idősek közt
Nemrég jelent meg Székely Levente Szürke hattyúk című könyve, amiben a hazai nagymintás ifjúságkutatás szakmai vezetője – a kutatássorozat eredményeire támaszkodva – arról ír, mit tudunk a magyar fiatalokról: szokásaikról, gondolkodásukról, vágyaikról, nézeteikről és arról, várhatóan hogyan változnak ezek a jövőben. Interjúnkban e mellett arról is kérdeztük, milyen hatása lehet a világjárványnak a fiatalok életére, beszélhetünk-e COVID-generációról, és hogy érzi, tényleg nőtt-e a feszültség a fiatalok és az idősek közt.
Azt írja, a fekete hattyú szimbólum: arra utal, hogy megdőlt a mindaddig fennálló igazság. Ausztrália felfedezése előtt mindenki azt gondolhatta, a hattyú fehér, hiszen minden korábbi tapasztalat ezt igazolta, ám ez az állítás egyik pillanatról a másikra megdőlt. Ehhez képest mit jelképez a könyve címében is szereplő szürke hattyú?
Azt, hogy jelen pillanatban még nem tudjuk eldönteni, a mostani ifjú generációk hozhatnak-e lényeges változásokat a világban. Vannak kollégák, akik szerint a mai fiatalokból egyértelműen forradalmi nemzedék lesz, mások nem hisznek ebben. Az analógia pedig onnan származik, hogy a fehér és a fekete hattyúnak is eleinte szürke a kicsinye, így aki meglát egy ilyen fiókát, még nem tudhatja, később milyen színű felnőtt lesz belőle.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent elhisznek a fiatalok a gépnek
Az EY, a Microsoft és a TeachAI tanulmánya szerint a…
Tovább olvasom >Szalámifronton támad a PICK: edukál és szórakoztat a Z-generációnak szóló kampány
Több mint másfél évszázada a magyar asztalok elmaradhatatlan szereplője a…
Tovább olvasom >A jövőt formáló női vezetők – egyre meghatározóbbak az üzleti világban
A nők szerepe a gazdaságban évről évre erősödik, és ezt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >