COVID-generáció: nőtt-e a feszültség a fiatalok és az idősek közt
Nemrég jelent meg Székely Levente Szürke hattyúk című könyve, amiben a hazai nagymintás ifjúságkutatás szakmai vezetője – a kutatássorozat eredményeire támaszkodva – arról ír, mit tudunk a magyar fiatalokról: szokásaikról, gondolkodásukról, vágyaikról, nézeteikről és arról, várhatóan hogyan változnak ezek a jövőben. Interjúnkban e mellett arról is kérdeztük, milyen hatása lehet a világjárványnak a fiatalok életére, beszélhetünk-e COVID-generációról, és hogy érzi, tényleg nőtt-e a feszültség a fiatalok és az idősek közt.
Azt írja, a fekete hattyú szimbólum: arra utal, hogy megdőlt a mindaddig fennálló igazság. Ausztrália felfedezése előtt mindenki azt gondolhatta, a hattyú fehér, hiszen minden korábbi tapasztalat ezt igazolta, ám ez az állítás egyik pillanatról a másikra megdőlt. Ehhez képest mit jelképez a könyve címében is szereplő szürke hattyú?
Azt, hogy jelen pillanatban még nem tudjuk eldönteni, a mostani ifjú generációk hozhatnak-e lényeges változásokat a világban. Vannak kollégák, akik szerint a mai fiatalokból egyértelműen forradalmi nemzedék lesz, mások nem hisznek ebben. Az analógia pedig onnan származik, hogy a fehér és a fekete hattyúnak is eleinte szürke a kicsinye, így aki meglát egy ilyen fiókát, még nem tudhatja, később milyen színű felnőtt lesz belőle.
Kapcsolódó cikkeink
A 19-29 évesek szerint 18 százalékos volt a májusi infláció, szemben a 4 százalékos tényadattal
Továbbra is a ténylegesnél jóval magasabb inflációt érzékelnek a fiatalok…
Tovább olvasom >Komoly eltérések vannak a huszonévesek megtakarítása között
A fiatalok kevesebb mint felének, 45 százalékának egyáltalán nincs megtakarítása.…
Tovább olvasom >A Z generáció felnőtt: itt az ideje a sztereotípiák ledöntésének
A Z generáció, amelyet egykor a „gamergyerekek” sztereotípiája jellemzett, ma…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >