Coop Rally: eredményes volt a Pick Szeged Zrt. tavalyi éve
Eredményes évet zárt 2015-ben a Pick Szeged Zrt., a cég nettó árbevétele 74 milliárd forintot tett ki, mintegy 10 százalékkal többet az előző évinél – mondta a társaság vezérigazgatója pénteken az MTI-nek a XI. Coop Rally második napjának második állomásán, Alsómocsoládon.
Nagy Endre kiemelte: az árbevétel-növekedés a sikeres piacbővítésnek köszönhető, amely új termékek bevezetését jelentette belföldön és külföldön. Emellett az alapanyagárak is kedvezően alacsonyak voltak, Szegeden pedig a kapacitások határáig növelték a vágásszámot.
Az idén a társaságnál a növekedés tovább folytatódik, de ez várhatóan szerényebb mértékű lesz, mint a múlt évben – jegyezte meg. A társaság eljutott ugyanis vágási kapacitásának határára, a belföldi piacon pedig megállt a növekedés, az elmúlt egy évben a belföldi húskészítmény-piac mérete valamelyest csökkent is. Az idén így az árbevétel- növekedése 1-2 százalékos lehet az előző évihez viszonyítva – mondta a vezérigazgató.
Nagy Endre közölte a Pick Szeged Zrt. húskészítmény-kibocsátása mintegy 40 ezer tonna, ebből az alsómocsoládi üzem 6-7 ezer tonnával részesedik. A társaságnál 2015-ben mintegy 55 milliárd forint árbevétel származott a húskészítmények értékesítéséből. Emellett 18-19 milliárd forint volt a húsértékesítésből származó árbevétel a múlt évben. A cégnél az export aránya mintegy 40 százalék, a készítményeknél az exportarány az átlagosnál alacsonyabb, míg a húsnál magasabb.
A szárazárunál a növekedés folyamatos – közölte a vezérigazgató, hozzátéve: az innovációt, a termékfejlesztést a kiskereskedelmi üzletláncok folyamatosan igénylik. Ezért is adtak át egy új gyártósort az alsómocsoládi üzemben, ahol többek között vékonykolbászokat gyártanak. Ez egy 150 millió forint értékű fejlesztés volt. A társaság termékfejlesztésre évente több százmillió – 200-300 millió forintot költ – mondta Nagy Endre.
A Coop Rally második napján Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára hangsúlyozta, az alapanyag-gyártás mellett a feldolgozottság szintjét is emelni kell a versenyképesség növelése érdekében, hogy minél több magas hozzáadott érteket tartalmazó magyar élelmiszer kerüljön piacra. Ezt a folyamatot segítendő most indultak el azok a pályázatok, amelyek az élelmiszeripari fejlesztéseket kívánják ösztönözni – mondta az államtitkár. Hozzátette: mindehhez fontos, hogy meglegyen a megfelelő szakember-utánpótlás is, ezért az ágazati szakképzés igényeknek megfelelő megszervezését a minisztérium kiemelt feladatának tartja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már létezik laborhús, ami olyan, mint az igazi
Dél-koreai kutatók úttörő módszert fejlesztettek ki a mesterséges húsok gyártására,…
Tovább olvasom >Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >