Coop-csoport: 510 milliárd forintos árbevétel tavaly
A nehéz gazdasági körülmények ellenére folyó áron kb. 2 százalékkal nőtt a Coop-csoport tavalyi árbevétele az előzetes adatok szerint – mondta Murányi László, a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek.
A szakember közölte: az előzetes adatok alapján 2009-ben a Coop-csoport valamivel több, mint 510 milliárd forint árbevételt ért el. Az árbevételen belül a kereskedelmi tevékenységből származó bevétel mintegy 95 százalékot tesz ki, a fennmaradó hányadot az ipari tevékenység, illetve különféle bérleti díjak adják.
A csoport árbevételének több, mint 80 százalékát az élelmiszer-kiskereskedelemben realizálják, míg a fennmaradó kereskedelmi hányad a nagykereskedelmi tevékenységből származik. A Coop-csoport most mintegy 3000 Coop üzletet működtet országszerte. Emellett a csoport tevékenységébe integrál még további 2000 boltot, amely nem viseli a Coop logót.
Az idén több lépésben kívánják korszerűsíteni az üzlethálózatot. Idén kezdődik meg a boltmegújítási program, ennek során mintegy 200-250 Coop-üzlet újul meg száz millió forintos nagyságrendű beruházással.
Folytatódik a csoport informatikai programja is, amelynek végrehajtása 2004-ben kezdődött el. Ez idő alatt több mint 600 boltban telepítettek integrált informatikai rendszert, amely segíti az árunyilvántartást, rendelést és a vevők kiszolgálását. Az idén, várhatóan az év végére, már több mint 700 üzletet kapcsolnak be ebbe a rendszerbe. így a Coop forgalmának több mint 50 százaléka az integrált informatikai rendszeren keresztül folyik majd. Ebben az évben a program megvalósítására 1,5 milliárd forintot költenek. Így összességében – 2004-től az idei év végéig – erre a programra mintegy 6 milliárd forintot fordítanak.
A Coop-üzletek kínálatában több mint 80 százalék a magyar áru, míg a forgalmat tekintve a magyar áruk részesedése 90 százalék körüli. A Coop saját márkás termékeinek a száma meghaladja a 700-at, az összforgalmon belül ezek mintegy 20 százalékot tesznek ki.
A vezérigazgató szerint a Coop üzletek, illetve a csoport által integrált boltok egyre inkább megfelelnek a vásárlói szokások átalakulását követő elvárásoknak. Az emberek napi vásárlásaikat egyre inkább a lakásukhoz közeli üzletekben teszik meg – tette hozzá.
A Coop piaci részesedése a magyar élelmiszer-kiskereskedelemben mintegy 14-14,5 százalék. Ezen belül a Coop-üzletek részesedése 11, míg az integrált boltoké 3,0-3,5 százalékot tesz ki – mondta Murányi László.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >