Colliers: az idén alig bővül a kiskereskedelmi terület
Amíg tavaly – csak a nagyobb területű bevásárlóközpontokban – közel 100 ezer négyzetméterrel bővült a bérbe adható terület, addig az idén ennek a töredékével növekszik csak – közölte a Colliers International ingatlantanácsadó az MTI-vel.
A teljes bevásárlóközponti terület tavaly év végén 1 millió 359 ezer négyzetmétert tett ki. A bérleti díj a jó helyen lévő, sok vevőt vonzó presztízs bevásárlóközpontokban 63 euró, míg a belvárosi bevásárlóutcákban 100 euró volt, havonta és négyzetméterenként. Az utóbbi két évben 30 százalékkal csökkentek a bérleti díjak.
Tavaly alig néhány nagyobb kiskereskedelmi központ nyitotta meg kapuit. Ilyen volt a 6 ezer négyzetméteres Europeum a Blaha Lujza téren, a hármas metró kőbányai végállomásánál található KÖKI Terminal 47 ezer négyzetméterrel, és a 41 ezer négyzetméteres Árkád Szeged.
Az idén adják át Budapesten a WING által fejlesztett Hegyvidék Centert – egy kisméretű, 7 ezer négyzetméteres kerületi központot Budán -, valamint a CSB Plazát – egy III. kerületi többszintes, 11 ezer négyzetméteres épületet -. Emellett megkezdődött a budapesti Árkád 20 ezer négyzetméteres bővítése, amelynek átadása 2013 tavaszára várható, a Futureal pedig dolgozik Etele téri projektjének az előkészítésén, ami azonban 2015 előtt nem fog elkészülni.
A Colliers megjegyzi, hogy várhatóan hatással lesz a kínálatra az úgynevezett „plázastop” törvény, amelynek értelmében minden 300 négyzetméternél nagyobb új kiskereskedelmi fejlesztést egy központi, a kereskedelemért, a környezetvédelemért és a vidékfejlesztésért felelős miniszterek részvételével működtetett bizottsággal kell jóváhagyatni. A cég szerint ez nem feltétlenül befolyásolja majd negatívan a szektort, „amennyiben profi szakemberek ülnek a testületben”, ugyanakkor valószínűleg lassítani fogja az olyan diszkontáruházak, mint a Lidl vagy az Aldi korábbi években tapasztalható dinamikus terjeszkedését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >