Colliers: 6%-kal emelkedett a kereskedelmi ingatlanok beruházási volumene K-K-Európában tavaly
A világjárvány okozta zavarok ellenére tavaly a kereskedelmi ingatlanok beruházási volumene elérte a 11,07 milliárd eurót a közép- és kelet-európai régióban, ez éves szinten 6 százalékos növekedés, ugyanakkor 20 százalékkal alacsonyabb, mint 2019-ben – közölte a Colliers az MTI-vel szerdán.

11 milliárd euró fölé emelkedett tavaly a a kereskedelmi ingatlanok beruházási volumene
A nemzetközi ingatlan-tanácsadó és szolgáltató cég eredetileg úgy becsülte, hogy a 2022-es év végi volumenek meghaladhatják a 12 milliárd eurót, de az ukrajnai háború befolyásolta ezt a kilátást.
A közlemény idézi Kevin Turpint, a Colliers közép- és kelet-európai regionális tőkepiaci igazgatóját, aki elmondta: a befektetők kiváró álláspontra helyezkedhetnek a közép- és kelet-európai régióban történő befektetések kapcsán.
Tavaly a nyugat- és észak-európai alapok álltak az összes tranzakciós volumen 36 százaléka mögött, leginkább a Németországból, az Egyesült Királyságból, Ausztriából és Svédországból származó tőke. A kelet-közép-európai tőke szintén nagyon erős volt, 32 százalékkal részesedett az összes volumenből. A csehországi székhelyű tőke volt a legaktívabb 18 százalékos részesedéssel.
A legtöbb ország elmarad a járvány előtti volumenektől, Lengyelország ugyanakkor – a 2021-es volumen 57 százalékával – elérte a járvány előtti 5 év átlagát.
A kereskedelmi ingatlanok építését, üzemeltetését, finanszírozását, fejlesztését és vásárlását ebben az évben és a későbbiekben is befolyásolni fogják az üzemanyag-, energia- és építőanyagárak, mindez az ellátási láncban jelentkező kihívásokkal és a gyorsan növekvő inflációval párosul. Ez közvetlen hatással lesz az eladási árakra és a bérlők által fizetett bérleti díjakra – összegezte a Colliers. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hasít a Demján Sándor 1+1 KKV Beruházás-élénkítő Támogatási Program
Magyarország forrásainak a magyar családoknál és a vállalkozásoknál van a…
Tovább olvasom >2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >