Cofidis: pesszimista jövőkép a fogyasztási szokások és a hitelfelvétel vizsgálatával
A Cofidis felmérésében megkérdezettek 89 százaléka továbbra is pesszimista a jövőt illetően: az első negyedévben az 500 megkérdezett 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a legfontosabb dolgok megvásárlása után hó végéig alig marad pénze, 12 százalék pedig az alapvető szükségleteket sem tudja fedezni a fizetéséből.
A személyi kölcsönöket nyújtó, Magyarországon 2005 óta jelen lévő cég negyedévente teszi közzé az úgynevezett Cofidis Hitel Monitort, amely – 500 ember megkérdezésével – a társadalom fogyasztási szokásait és hitelfelvételi attitűdjét vizsgálja. A 2013 márciusában végzett felmérés reprezentatív.
A Cofidis MTI-hez eljuttatott közleményéből kiderül, hogy az előző kutatás óta nem változott a lakosság negatív véleménye az anyagi helyzetet és a jövőbeli kilátásokat illetően.
A 18-69 éves korosztály 28 százaléka engedhet meg magának a szükségesen kívül plusz kiadásokat, de megtakarításra nekik sem futja. Mindössze 4 százalék azoknak az aránya, akik félre is tudnak tenni a keresetükből.
A kutatásban résztvevők 45 százaléka szerint romlani fog idén az anyagi helyzetük, a pesszimisták aránya magasabb az átlag alatti jövedelműek körében. A 18-29 éves fiatalok 39 százaléka gondolja úgy, hogy tovább csökkennek pénzügyi kilátásai, a teljes lakosságnak pedig csak 1 százaléka nyilatkozta azt, hogy háztartásának pénzügyi stabilitása lényegesen javulni fog.
A megkérdezettek 10 százaléka szerint valamivel pozitívabb lesz a helyzetük az idei évben, míg 44 százalék mondta azt, hogy 2013-ban is ugyanolyan marad az anyagi helyzete, mint tavaly – olvasható a közleményben.
Annak ellenére, hogy a fiatalok borúlátóak, bátrabban vesznek fel kölcsönt. A hitelfelvétel tekintetében a 18-39 éves korosztály magasabb iskolai végzettségű, az átlagnál jobb anyagi körülményekkel rendelkező tagjai nagyobb arányban terveznek hitelt felvenni, mint az átlag.
Az elmúlt év első három hónapjához képest 7 százalékponttal nőtt azoknak az aránya, akik az alapvető dolgokat meg tudják vásárolni, de másra már nem marad pénzük. Az elmúlt években csökkent azok száma, akik az alapvető szükségleteken kívül néhány extra kiadást is megengedhetnek magunknak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >