Cofidis-felmérés: a magyarok kevesebbet terveznek költeni idén karácsonyi ajándékokra
Kevesebben terveznek ajándékozni a járványhelyzetben, sőt kevesebbért is, az idén közel tizedével csökken a karácsonyi vásárlók száma és ötezer forinttal az ajándékokra elköltött összeg – derül ki a Cofidis felméréséből.
Az MTI-hez kedden eljuttatott reprezentatív, novemberben készült felmérés szerint a 18-69 éves lakosság 65 százaléka tervez az idén is karácsonyi ajándékot vásárolni, ami jelentős a visszaesés, mivel az elmúlt 4 évben ez a szám stabilan 71-72 százalék volt.
A magyarok közel 60 százaléka online felületen kívánja az ajándékokat beszerezni, ami közel 10 százalékos növekedés 2018-hoz képest.
A tervezett ajándékok típusában is van némi átrendeződés: az idén kiesik a kedveltségi toplistából a vásárlási utalvány, az ajándékba adott wellness utazás, programok, belépők köre. Továbbra is a szépségápolás-illatszer, a ruházat és kiegészítők, márkás élelmiszer, italok, a játékok csoportjából válogatnak a legtöbben. A könyvek is előkelő helyen szerepelnek a népszerűségi listán, súlyuk azonban évről évre csökken: míg 2013-ban 43 százalék választotta, idén már csak a megkérdezettek 30 százaléka.
A pandémia visszafogja a költekezési kedvet is: a magyarok egyharmadánál nagy szerepet játszik vagy részben emiatt nem terveznek költeni, emellett a válaszadók fele úgy véli, idén takarékosabbnak kell lenni karácsonykor, mint tavaly.
Az ajándékra szánt összeg évek óta növekvő, de legalábbis stagnáló tendenciát mutatott, átlagosan 29 ezer forint körül mozgott, ezzel szemben idén megtorpanhat 24 500 forintnál. A legtöbben 20-50 ezer forint közötti sávot célozzák meg, ez a magyarok közel harmadára jellemző. Emellett ugyanekkora arányban vannak azok, akik semennyit nem terveznek ajándékokra költeni az idén.
A Cofidis Hitel Monitor kutatást az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készíti 500 fős mintán online adatfelvétellel évente négy alkalommal 2011 óta. Az adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >