Cofidis: átlagosan 34 700 Ft-ot költöttünk karácsonyi ajándékokra
A legnépszerűbb ajándékok a ruházat, a kiegészítők, a szépségápolási cikkek és a könyvek, valamint a játékok voltak.
A Cofidis Hitel Monitor első negyedéves felmérése szerint átlagosan 34 700 Ft-ot költöttünk karácsonyi ajándékokra. A 2013-as ünnepi szezonban a lakosság 90%-a vásárolt meglepetést legalább egy ember számára, átlagosan 6 100 Ft értékben. A megkérdezettek 10%-a úgy nyilatkozott, hogy nem vett ajándékot senkinek.
A személyi kölcsönöket nyújtó, Magyarországon 2005 óta jelen lévő Cofidis, negyedévente teszi közzé az ún. Cofidis Hitel Monitort, amely – 500 fő megkérdezésével – a társadalom fogyasztási szokásait és hitelekkel kapcsolatos attitűdjét követi nyomon. A mostani kutatásban a lakosságkarácsonyi költési szokásait is vizsgálta.
A Cofidis Hitel Monitor legfrissebb, 2014. januári felmérése szerint az átlagos ajándékra költött összeg 34 700 forint volt. Az ajándékokon kívül a megkérdezettek 94%-a még átlagosan 23 900 Ft-ot költött el ünnepi készülődésre (pl. karácsonyfa, díszítés, karácsonyi ételek-italok). Az összes karácsonyi költés átlaga 55 400 Ft volt, azonban a fiatal (18-29 éves) korosztály alacsonyabb összeget (42 000 Ft) költött, mint az idősebbek (60 000 Ft). Tízből kilenc hazai lakos vásárolt ajándékot legalább egy ember számára az ünnepek alkalmából. A férfiak körében magasabb azoknak az aránya, akik nem vettek senkinek ajándékot, mint a nők esetén (16% és 5%). Az emberek átlagosan 6 szerettüket lepték meg valamivel.
A 2012-es évhez viszonyítva nem változott érdemben a karácsonyi költések nagyságrendje, a relatív többség (52%) ugyanannyit tudott áldozni a karácsonyi ünnepekre, mint az azt megelőző évben, a lakosság 22%-a többet, míg 26%-a kevesebbet tudott költeni az ünnepekre. Az ünnepekre fordítható pénzösszeg tekintetében a megkérdezettek fele (49%) tekinthető elégedettnek; ők úgy érzik, hogy mindent meg tudtak vásárolni karácsonyra, amit szerettek volna. Megközelítőleg ugyanennyien (51%) vannak azok, akik úgy gondolják, hogy valamivel kevesebbet vagy sokkal kevesebb összeget tudtak fordítani az ünnepekre, mint amennyit szerettek volna.
Azok, akik kevesebbet tudtak áldozni az ünnepekre a kívántnál, leginkább a közvetlen családtagoknak szánt karácsonyi ajándékok mennyiségét vagy értékét illetően voltak kénytelenek lejjebb adni az igényekből.
A karácsonyi kiadásokat a lakosság kétharmada (68%) részben a havi fizetéséből finanszírozta, harmaduk gyűjtött kimondottan erre a célra, míg 26%-uk olyan félretett pénzhez nyúlt hozzá, amit nem kifejezetten erre a célra szánt. 6%-uk vett igénybe valamilyen hitelt azért, hogy az ünnepi kiadásokat fedezni tudja.
A hazai lakosság 26%-a online vásárolta a karácsonyi ajándékot. A kutatásban résztvevők többsége utánvéttel fizetett a rendelt árukért, vagy a helyszínen vette át a terméket készpénzes fizetéssel. Az online fizetési lehetőséget kevesen vették igénybe, 14% fizetett bankkártyával interneten keresztül, 18%-uk pedig banki átutalással az ajándékokért.
A karácsonyi szezon legnépszerűbb ajándékai a ruházat, a kiegészítők, a szépségápolási cikkek, a könyvek és a játékok voltak. Relatíve sokan vásároltak még márkás élelmiszert, italt is ajándékként, illetve dísztárgyat és dekorációs kelléket. Nagyobb, drága technikai eszközök kevés helyen kerültek a fa alá, mindössze a lakosság 1%-a vásárolt laptop-ot, asztali számítógépet, netbook-ot, DVD lejátszót vagy házimozit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat
Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német…
Tovább olvasom >