Vendéglátóhelyi kávéfogyasztás
A kávé mára a mindennapjaink részévé vált, reggeli rituáléink kulcseleme, sokszor a délutáni kikapcsolódás fontos kelléke. A Nespresso friss, 1000 fő megkérdezésével, 18–64 évesek körében készített reprezentatív kutatása szerint azonban hosszú évek „statisztaszerepét” követően, a kávénak a vendéglátásban is újra fontos kulcsszerep jut.
A felmérés tanúsága szerint a magyarok komoly kávéfogyasztóknak számítanak: a megkérdezettek több mint háromnegyede fogyaszt kávét, többségük napi rendszerességgel. A hazai átlagnak a napi két csésze forró ital számít. A kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége (83 %) igényli a jó minőségű kávét; ötödükkel már az is előfordult, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet. Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minősége miatt.
A jól ismert kávétípusok és receptek számítanak a legnépszerűbbeknek: a fogyasztók 60 százaléka jellemzően eszpresszót, 14 kapucsínót, 13 pedig hosszú kávét iszik; 7 százalék koffeinmentest. A különlegesebb tejeskávétípusok – mint például a latte macchiato vagy a jegeskávé – a 18–24 éves korosztály körében népszerűbbek az átlagosnál. Többségük (63%) nyitott az újdonságokra, specialitásokra is, így a különleges termőhelyekről származó kávék – mint például a kolumbiai, etióp vagy indiai kávék – fogyasztása is egyre népszerűbb.
Egy másik kutatás adatai szerint a kávéfogyasztók kétharmada vendéglátóhelyen is fogyaszt kávét: 25% étteremben, 47 pedig kávézóban, caféban is. Ebéd után 48%, vacsora után 5% iszik kávét. A gyakran étterembe járók 80 százaléka szokott kávét fogyasztani étkezés után. A felmérésben adott válaszokból látszik, hogy komoly összefüggés tapasztalható egy étterem megítélése és az ott felszolgált kávé minősége között. //
Kapcsolódó cikkeink
Trump új vámstratégiája átrajzolhatja a kávé- és kakaókereskedelem globális térképét
Vámmentességet élvezhetnek a jövőben a trópusi mezőgazdasági termékek – például…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >Specialty kávé: új hullám a csészében
A kőolaj után a világ második legnagyobb mennyiségben forgalmazott terméke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Csak egyszerű alapanyagokból! Vágod? – A nap videója
Főleg tofu és uborka. De ahogy tálalják… Persze késkezelésből azért…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >