Vendéglátóhelyi kávéfogyasztás
A kávé mára a mindennapjaink részévé vált, reggeli rituáléink kulcseleme, sokszor a délutáni kikapcsolódás fontos kelléke. A Nespresso friss, 1000 fő megkérdezésével, 18–64 évesek körében készített reprezentatív kutatása szerint azonban hosszú évek „statisztaszerepét” követően, a kávénak a vendéglátásban is újra fontos kulcsszerep jut.
A felmérés tanúsága szerint a magyarok komoly kávéfogyasztóknak számítanak: a megkérdezettek több mint háromnegyede fogyaszt kávét, többségük napi rendszerességgel. A hazai átlagnak a napi két csésze forró ital számít. A kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége (83 %) igényli a jó minőségű kávét; ötödükkel már az is előfordult, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet. Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minősége miatt.
A jól ismert kávétípusok és receptek számítanak a legnépszerűbbeknek: a fogyasztók 60 százaléka jellemzően eszpresszót, 14 kapucsínót, 13 pedig hosszú kávét iszik; 7 százalék koffeinmentest. A különlegesebb tejeskávétípusok – mint például a latte macchiato vagy a jegeskávé – a 18–24 éves korosztály körében népszerűbbek az átlagosnál. Többségük (63%) nyitott az újdonságokra, specialitásokra is, így a különleges termőhelyekről származó kávék – mint például a kolumbiai, etióp vagy indiai kávék – fogyasztása is egyre népszerűbb.
Egy másik kutatás adatai szerint a kávéfogyasztók kétharmada vendéglátóhelyen is fogyaszt kávét: 25% étteremben, 47 pedig kávézóban, caféban is. Ebéd után 48%, vacsora után 5% iszik kávét. A gyakran étterembe járók 80 százaléka szokott kávét fogyasztani étkezés után. A felmérésben adott válaszokból látszik, hogy komoly összefüggés tapasztalható egy étterem megítélése és az ott felszolgált kávé minősége között. //
Kapcsolódó cikkeink
A bécsi kávékultúra szíve: Julius Meinl és a kávé öröksége
Bécs, a híres kávéházi kultúra otthona, 2008-ban ideiglenesen otthont adott…
Tovább olvasom >Nemcsak a kávé ára emelkedik, a fogyasztása is nő Coca-Cola HBC Magyarország adatai szerint
A tavaly szeptembertől idén augusztus végéig tartó időszakban mintegy 1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >