Vendéglátóhelyi kávéfogyasztás

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 11. 23. 10:00

A kávé mára a mindennapjaink részévé vált, reggeli rituáléink kulcseleme, sokszor a délutáni kikapcsolódás fontos kelléke. A Nespresso friss, 1000 fő megkérdezésével, 18–64 évesek körében készített reprezentatív kutatása szerint azonban hosszú évek „statisztaszerepét” követően, a kávénak a vendéglátásban is újra fontos kulcsszerep jut.

A felmérés tanúsága szerint a magyarok komoly kávéfogyasztóknak számítanak: a megkérdezettek több mint háromnegyede fogyaszt kávét, többségük napi rendszerességgel. A hazai átlagnak a napi két csésze forró ital számít. A kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége (83 %) igényli a jó minőségű kávét; ötödükkel már az is előfordult, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet. Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minősége miatt.

A jól ismert kávétípusok és receptek számítanak a legnépszerűbbeknek: a fogyasztók 60 százaléka jellemzően eszpresszót, 14 kapucsínót, 13 pedig hosszú kávét iszik; 7 százalék koffeinmentest. A különlegesebb tejeskávétípusok – mint például a latte macchiato vagy a jegeskávé – a 18–24 éves korosztály körében népszerűbbek az átlagosnál. Többségük (63%) nyitott az újdonságokra, specialitásokra is, így a különleges termőhelyekről származó kávék – mint például a kolumbiai, etióp vagy indiai kávék – fogyasztása is egyre népszerűbb.

Egy másik kutatás adatai szerint a kávéfogyasztók kétharmada vendéglátóhelyen is fogyaszt kávét: 25% étteremben, 47 pedig kávézóban, caféban is. Ebéd után 48%, vacsora után 5% iszik kávét. A gyakran étterembe járók 80 százaléka szokott kávét fogyasztani étkezés után. A felmérésben adott válaszokból látszik, hogy komoly összefüggés tapasztalható egy étterem megítélése és az ott felszolgált kávé minősége között. //

Kapcsolódó cikkeink