Coca-Cola: egyre népszerűbbek a cukormentes italok
A kedvező gazdasági környezet és az új kereskedelem-politika révén a Coca-Cola HBC a korábbi éveket meghaladó forgalmat és eredményt ért el tavaly.
Á rbevételét és nyereségét is növelte tavaly a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. A 116 milliárd forintot meghaladó forgalom hétmilliárdos adózott eredménnyel párosult, az előbbi 10, az utóbbi pedig csaknem 40 százalékos növekedés 2016-hoz képest. Tóth Valentin, a társaság vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója a Világgazdaság kérdésére hangsúlyozta: a bővülés részben a kedvező makrogazdasági környezetnek köszönhető, de jelentős szerepe van benne az átstrukturált kereskedelempolitikának, a változó fogyasztói igényekre reagáló termékbevezetéseknek is.
Kifejtette, hogy egyre egészségtudatosabbak a vásárlók, ezért fokozott hangsúlyt kapnak a gyártásban a csökkentett cukortartalmú, illetve cukormentes üdítőitalok és gyümölcslevek. A következő években még több termék és ízváltozat megjelenésére lehet számítani, példaként a gyümölcsturmixot (smoothie) és az okosvizet említette meg. Az utóbbi alapanyaga a cég zalaszentgróti ásványvize, amelyből egy felhőképződést utánzó gyártási folyamat során jön létre a hozzáadott elektrolitokat tartalmazó ital.
Hosszú távon gondolkodik Magyarországon a Coca-Cola HBC. Ezt Tóth Valentin azzal támasztotta alá, hogy a vállalat a közelmúltban tizenhárom hektáros ingatlant vásárolt a dunaharaszti központ tőszomszédságában, ahol a csoport legnagyobb közép-európai gyártóbázisa jöhet létre.
De a meglévő kapacitásokkal is megháromszorozta exportját a magyarországi leányvállalat, s ma már Európa huszonhat országába szállítanak üdítőt és ásványvizet. A kommunikációs igazgató előrevetítette, hogy az idén is a tavalyihoz hasonló mértékű növekedésben bíznak, s reméli, hogy a munkaerőhiány kezelésében és az ágazati adóterhek terén a szakmai szervezeteken keresztül a kormánnyal is egyeztethetnek. Mint mondta, az árbevétel és a profit növelésével egyre többet költenek a munkaerő megszerzésére és megtartására, de mind nagyobb rajtuk a nyomás, a gyártás automatizálása mellett szükségesnek érzik a járulékok további csökkentését is. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Új 0,85 literes palackot vezet be a Coca-Cola Németországban
A Coca-Cola 17 év után először új PET-palackmérettel lép piacra…
Tovább olvasom >Megéri fenntartható csomagolásra váltani?
A globális élelmiszeriparban a radikális innovációk száma 2007 óta folyamatosan…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >