Coca-Cola: egyre népszerűbbek a cukormentes italok
A kedvező gazdasági környezet és az új kereskedelem-politika révén a Coca-Cola HBC a korábbi éveket meghaladó forgalmat és eredményt ért el tavaly.
Á rbevételét és nyereségét is növelte tavaly a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. A 116 milliárd forintot meghaladó forgalom hétmilliárdos adózott eredménnyel párosult, az előbbi 10, az utóbbi pedig csaknem 40 százalékos növekedés 2016-hoz képest. Tóth Valentin, a társaság vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója a Világgazdaság kérdésére hangsúlyozta: a bővülés részben a kedvező makrogazdasági környezetnek köszönhető, de jelentős szerepe van benne az átstrukturált kereskedelempolitikának, a változó fogyasztói igényekre reagáló termékbevezetéseknek is.
Kifejtette, hogy egyre egészségtudatosabbak a vásárlók, ezért fokozott hangsúlyt kapnak a gyártásban a csökkentett cukortartalmú, illetve cukormentes üdítőitalok és gyümölcslevek. A következő években még több termék és ízváltozat megjelenésére lehet számítani, példaként a gyümölcsturmixot (smoothie) és az okosvizet említette meg. Az utóbbi alapanyaga a cég zalaszentgróti ásványvize, amelyből egy felhőképződést utánzó gyártási folyamat során jön létre a hozzáadott elektrolitokat tartalmazó ital.
Hosszú távon gondolkodik Magyarországon a Coca-Cola HBC. Ezt Tóth Valentin azzal támasztotta alá, hogy a vállalat a közelmúltban tizenhárom hektáros ingatlant vásárolt a dunaharaszti központ tőszomszédságában, ahol a csoport legnagyobb közép-európai gyártóbázisa jöhet létre.
De a meglévő kapacitásokkal is megháromszorozta exportját a magyarországi leányvállalat, s ma már Európa huszonhat országába szállítanak üdítőt és ásványvizet. A kommunikációs igazgató előrevetítette, hogy az idén is a tavalyihoz hasonló mértékű növekedésben bíznak, s reméli, hogy a munkaerőhiány kezelésében és az ágazati adóterhek terén a szakmai szervezeteken keresztül a kormánnyal is egyeztethetnek. Mint mondta, az árbevétel és a profit növelésével egyre többet költenek a munkaerő megszerzésére és megtartására, de mind nagyobb rajtuk a nyomás, a gyártás automatizálása mellett szükségesnek érzik a járulékok további csökkentését is. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Share a Coke, Share the Music szlogennel felejthetetlen bulira hívja a fogyasztókat a Coca-Cola
A Coca-Cola felejthetetlen bulival ünnepli meg az „Oszd meg a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >Mezőkövesden nyitotta meg 240. üzletét a PENNY Magyarország
Július 10-én megnyitotta kapuit Mezőkövesden a PENNY Magyarország 240. üzlete.…
Tovább olvasom >Sok tonnányi segítség: higiéniai papírtermék-adomány a legkiszolgáltatottabbaknak
Több ezer rászoruló gyermeket, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat esélyteremtő gyermekprogramjainak intézményeit,…
Tovább olvasom >