Coca-Cola HBC Magyarország: a tavalyi visszaesés után ismét növekszik a kávépiac forgalma
Tavaly a kedvezőtlen gazdasági környezet miatt visszaesett a kávépiac forgalma, de az év első négy hónapjában újraindult a növekedés – mondta Kedves Zoltán, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé és prémium alkoholok üzletág igazgatója.
A Nielsen piackutató adatait ismertetve közölte: a hazai kiskereskedelmi kávépiac értéke (a szemes, őrölt és kapszulás típusokat beleértve, kivéve az instant kávé termékeket) a 2023 május és 2024 április közötti időszakban 75 milliárd forintos volt, a forgalom 14,4 ezer tonnát tett ki, ennek mintegy 60 százalékát az őrölt kávék adták.
Hozzátette, hogy az idei év első négy hónapjában a korábbi csökkenő trend megfordult, és mennyiségben 1,8, értékben 5,7 százalékkal bővült a piac 2023 azonos időszakához képest.
A Coca-Cola HBC Magyarország a teljes kiskereskedelmi kávépiac 9 százalékát lefedő prémium szegmensben van jelen a Costa Coffee és Caffé Vergnano márkákkal: a kiskereskedelmi piacon 2,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek. A HORECA (szállodák, éttermek, kávéházak – hotels, restaurants, cafés) szektorban, azon belül is a prémium kávéknál a társaság az első háromban szerepel.
A Coca-Cola HBC Magyarország nyolc termékkategóriában mintegy 100 termékkel – szénsavas üdítők, természetes ásványvizek, gyümölcslevek, jeges teák, sport italok, energia italok, prémium alkoholok, prémium kávék – van jelen a magyar piacon.
A tájékoztatás szerint a Costa Coffee idén frissíti a márka arculatát, a keddi sajtótájékoztatón ehhez kötve egy művészeti pályázat elindítását jelentették be. Az összesen 2,25 millió forint összdíjazású, június 10-tól augusztus 31-ig futó Costa Art & Craft pályázatra bármilyen, a kávé vagy a kávézás által inspirált új alkotással lehet pályázni, műfaji megkötés nélkül. Külön kategóriában díjazzák a mesterséges intelligenciával készült műveket.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. tavaly 197,362 milliárd forint nettó árbevételt ért el, az egy évvel korábbi 166,255 milliárd forint után. Az adózott eredmény mintegy 200 millió forinttal, 3,825 milliárd forintra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Reggelikultúra
A közelmúltban bejelentett együttműködés keretében a budapesti Budapart Piknikségben tartott…
Tovább olvasom >Monster Ultra Strawberry Dreams
Úgy tartja a hiedelem, hogy amikor két eper egybenő és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >