Coca-Cola HBC Magyarország: a tavalyi visszaesés után ismét növekszik a kávépiac forgalma
Tavaly a kedvezőtlen gazdasági környezet miatt visszaesett a kávépiac forgalma, de az év első négy hónapjában újraindult a növekedés – mondta Kedves Zoltán, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé és prémium alkoholok üzletág igazgatója.
A Nielsen piackutató adatait ismertetve közölte: a hazai kiskereskedelmi kávépiac értéke (a szemes, őrölt és kapszulás típusokat beleértve, kivéve az instant kávé termékeket) a 2023 május és 2024 április közötti időszakban 75 milliárd forintos volt, a forgalom 14,4 ezer tonnát tett ki, ennek mintegy 60 százalékát az őrölt kávék adták.
Hozzátette, hogy az idei év első négy hónapjában a korábbi csökkenő trend megfordult, és mennyiségben 1,8, értékben 5,7 százalékkal bővült a piac 2023 azonos időszakához képest.
A Coca-Cola HBC Magyarország a teljes kiskereskedelmi kávépiac 9 százalékát lefedő prémium szegmensben van jelen a Costa Coffee és Caffé Vergnano márkákkal: a kiskereskedelmi piacon 2,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek. A HORECA (szállodák, éttermek, kávéházak – hotels, restaurants, cafés) szektorban, azon belül is a prémium kávéknál a társaság az első háromban szerepel.
A Coca-Cola HBC Magyarország nyolc termékkategóriában mintegy 100 termékkel – szénsavas üdítők, természetes ásványvizek, gyümölcslevek, jeges teák, sport italok, energia italok, prémium alkoholok, prémium kávék – van jelen a magyar piacon.
A tájékoztatás szerint a Costa Coffee idén frissíti a márka arculatát, a keddi sajtótájékoztatón ehhez kötve egy művészeti pályázat elindítását jelentették be. Az összesen 2,25 millió forint összdíjazású, június 10-tól augusztus 31-ig futó Costa Art & Craft pályázatra bármilyen, a kávé vagy a kávézás által inspirált új alkotással lehet pályázni, műfaji megkötés nélkül. Külön kategóriában díjazzák a mesterséges intelligenciával készült műveket.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. tavaly 197,362 milliárd forint nettó árbevételt ért el, az egy évvel korábbi 166,255 milliárd forint után. Az adózott eredmény mintegy 200 millió forinttal, 3,825 milliárd forintra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >A kakaó, a kávé és a tea árai drágítják a globális élelmiszerimport-számlát a gazdagabb országok számára
A globális élelmiszerimport-számla az előző évhez képest várhatóan 2,2%-kal, több…
Tovább olvasom >Karácsonyi hangulat dobozba zárva
Idén novemberben megérkezik a limitált kiadású Mizo diós bejgli ízű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >