Coca-Cola HBC Magyarország: a tavalyi visszaesés után ismét növekszik a kávépiac forgalma
Tavaly a kedvezőtlen gazdasági környezet miatt visszaesett a kávépiac forgalma, de az év első négy hónapjában újraindult a növekedés – mondta Kedves Zoltán, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé és prémium alkoholok üzletág igazgatója.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/05/coffee-8568855_1280-300x200.jpg)
Újraindult a növekedés
A Nielsen piackutató adatait ismertetve közölte: a hazai kiskereskedelmi kávépiac értéke (a szemes, őrölt és kapszulás típusokat beleértve, kivéve az instant kávé termékeket) a 2023 május és 2024 április közötti időszakban 75 milliárd forintos volt, a forgalom 14,4 ezer tonnát tett ki, ennek mintegy 60 százalékát az őrölt kávék adták.
Hozzátette, hogy az idei év első négy hónapjában a korábbi csökkenő trend megfordult, és mennyiségben 1,8, értékben 5,7 százalékkal bővült a piac 2023 azonos időszakához képest.
A Coca-Cola HBC Magyarország a teljes kiskereskedelmi kávépiac 9 százalékát lefedő prémium szegmensben van jelen a Costa Coffee és Caffé Vergnano márkákkal: a kiskereskedelmi piacon 2,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek. A HORECA (szállodák, éttermek, kávéházak – hotels, restaurants, cafés) szektorban, azon belül is a prémium kávéknál a társaság az első háromban szerepel.
A Coca-Cola HBC Magyarország nyolc termékkategóriában mintegy 100 termékkel – szénsavas üdítők, természetes ásványvizek, gyümölcslevek, jeges teák, sport italok, energia italok, prémium alkoholok, prémium kávék – van jelen a magyar piacon.
A tájékoztatás szerint a Costa Coffee idén frissíti a márka arculatát, a keddi sajtótájékoztatón ehhez kötve egy művészeti pályázat elindítását jelentették be. Az összesen 2,25 millió forint összdíjazású, június 10-tól augusztus 31-ig futó Costa Art & Craft pályázatra bármilyen, a kávé vagy a kávézás által inspirált új alkotással lehet pályázni, műfaji megkötés nélkül. Külön kategóriában díjazzák a mesterséges intelligenciával készült műveket.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. tavaly 197,362 milliárd forint nettó árbevételt ért el, az egy évvel korábbi 166,255 milliárd forint után. Az adózott eredmény mintegy 200 millió forinttal, 3,825 milliárd forintra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Más kávék! – A nap videója
Hogyan isszák a kávét a nagyvilágban; biztosan vannak közöttük olyanok…
Tovább olvasom >A kávé segít, ha túl sok ülőmunkát végez az ember
Egy friss kutatás szerint a rendszeres kávéfogyasztás mérsékelheti azokat az…
Tovább olvasom >Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztóknak kedvez a jótállás szabályainak változása
A kötelező jótállásra vonatkozó szabályok módosításával a fogyasztók újabb és…
Tovább olvasom >A UPS egészségügyi üzletága négy piacán több mint 20 millió eurót fektet be az európai hőmérséklet-szabályozott flottája bővítésébe
A UPS Healthcare 20 millió eurós beruházással több mint 200…
Tovább olvasom >E-kereskedelmi együttműködésre lép az Albertsons a Grubhubbal
A június 25-én bejelentett megállapodás értelmében az éttermi házhozszállítási szolgáltatást…
Tovább olvasom >