Coca-Cola HBC Magyarország: 22 millió forintnyi támogatás a hazai bartenderszakmának

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 06. 12. 12:29

A Coca-Cola HBC Magyarország 2025-ben 6 millió forinttal, az elmúlt négy évben pedig összesen 22 millió forintnyi támogatással járult hozzá a hazai bartenderképzéshez. Az idén is folytatódó Bar Me Tender program célja a vendéglátóipari szakképzett munkaerőhiány enyhítése és a szakma megújításának elősegítése. A vállalat által finanszírozott képzést negyedik éve a Bacardí Mojito Mixeriskola szakmai partnerségével valósítják meg. Az ingyenes, gyakorlatorientált program révén összesen 400 fő képzését és munkaerőpiaci érvényesülését segítették elő.

A vendéglátóipar számos változáson ment keresztül az elmúlt években, és ez a folyamat még nem ért véget. A legújabb, ‘Bars in 2035jelentés szerint a jövő bárvendégei (különösen a Z generáció) egyszerre keresnek valódi élményeket, letisztult italokat és tudatos márkákat. A digitalizáció és a közösségi média pedig egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztói döntésekben: a tanulmány adatai szerint például a vendégek 72%-a keresett már fel egy bárt azért, mert a közösségi médiában találkozott vele. Ebben az új környezetben csak azok a bárok maradhatnak hosszú távon versenyképesek, amelyek képesek alkalmazkodni a változó igényekhez. A jövő pedig azoké a bartendereké, akik valóban szenvedéllyel fordulnak a szakmájuk felé, hiszen ma már nemcsak kiszolgálni kell, hanem élményt teremteni, miközben egyre fontosabb a mentális jóllét, a szakmai fejlődés támogatása és a közösségépítés is.

A Bar Me Tender bartenderképzés pedig éppen ezekre a változásokra nyújt megoldást, hiszen 2021-ben azzal a céllal indult el, hogy gyakorlati tudásra épülő, ingyenes képzést biztosítson azok számára, akik hosszú távon a bartenderi pályát választják. A program nemcsak naprakész szakmai ismereteket ad, hanem közösséget is épít, így támogatva azt a megújulást, amelyre a hazai és nemzetközi bárszcéna is egyre nagyobb szükséget érez.

„A Bar Me Tender évről évre egyre több tehetséges szakembert támogat. A képzés célja, hogy magas színvonalú szakmai tudással vértezze fel a résztvevőket, emellett hozzájárul ahhoz is, hogy a hazai bárszcéna hosszú távon is megújuljon, és alkalmazkodni tudjon a nemzetközi trendekhez” – mondta Árok Gábor, a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkoholok portfólió vezetője.

A Bacardí Mojito Mixeriskola szakmai vezetésével zajló képzésen minden évben 100, vendéglátói tapasztalattal már rendelkező jelentkező vehet részt. Nekik öt héten át, heti két alkalommal, 25 fős csoportokban van lehetőségük elsajátítani a gyakorlatorientált tudásanyagot. A Ludányi István vezette mixeriskola kurzusa már bevált tematikát követ, és az eszközismeretektől, a mixelésben rejlő lehetőségek kiaknázásán át egészen az alkoholmárkák mögötti legfontosabb tudnivalókig minden lényeges területet lefed a Coca-Cola HBC márkanagyköveteivel közösen együtt dolgozva.

A 2025-ös évfolyam záróeseményét június 5-én tartották Budapesten, a Mitico bárban a Finlandia vodka szponzorálásában. A versenybe nyolc döntős jutott be, akik saját, Finlandia vodka alapú koktélkreációikkal álltak a szakmai zsűri elé. A zsűri tagjai között volt Pekka Pellinen, a Finlandia vodka globális márkanagykövete, Bús Attila, a márka hazai nagykövete, valamint a képzés tavalyi győztese, Szalai Réka is, aki jelenleg az Elysian Budapestben kamatoztatja tehetségét. A versenyzők felkészítését négy mentor bár (Mitico, Virtu Restaurant, Blue Fox The Bar, Schrödinger Macskája Bar) segítette.

A döntőt megelőzően Pekka Pellinen szakmai masterclasst tartott a versenyzőknek, amely során nemzetközi trendeket és technikákat osztott meg a résztvevőkkel. Az eseményen bemutatkozott a Finlandia vodka új, „It’s soooooooo fine” marketingkampánya is, amely a márka megújult arculatát és üzenetét helyezte fókuszba. A szakmai megmérettetés során a három legeredményesebb versenyző pénzdíjban részesült: a győztes a 400 000 forint nyeremény mellett meghívást nyert az Athénban megrendezésre kerülő bar show-ra, ahol további szakmai inspirációkkal is gazdagodhat majd, a második helyezett teljesítményét 300 000, a harmadikét pedig 200 000 forint pénzjutalommal díjazta a zsűri. A zsűri emellett a Coca-Cola HBC Magyarország #énjövőm programjának jóvoltából egy különdíjat is odaítélt annak a résztvevőnek, aki kommunikációs szempontból a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtotta – a díj értéke 150 000 forint volt. A Bar Me Tender programhoz kapcsolódó versenydíjazás összértéke az elmúlt négy év során elérte a 2,85 millió forintot.

Kapcsolódó cikkeink