COCA-COLA HBC: harmadszor a Dow Jones fenntarthatósági ranglista élén italgyártó-vállalati kategóriában
Európa és a világ egyik legrangosabb és legismertebb vállalati fenntarthatósági ranglistája, a Dow Jones Fenntarthatósági Index (DJSI), idén immár harmadszor ismerte el a Coca-Cola HBC erőteljes, átlátható és következetes fenntarthatósági teljesítményét.
A mai napon nyilvánosságra hozott Dow Jones Fenntarthatósági Index alapján a Coca-Cola HBC – a Coca-Cola termékek egyik legnagyobb palackozója – az első a világ italgyártó vállalatainak rangsorában. A vállalat 90 pontot ért el, ami 40 ponttal több az iparági átlagnál, és 3 ponttal több, mint az előző évben.
A Magyarországon regionális gyártóbázissal rendelkező Coca-Cola HBC kiemelkedő fenntarthatósági tevékenységének köszönhetően már kilenc éve részese a nemzetközi megmérettetésnek. A vállalat idén még magasabbra tette a mércét, ökológiai lábnyomát csökkentve 2015-ben két számjegyű szén-dioxid-kibocsátás-csökkenést ért el. Ezen kívül a vízfelhasználást és a csomagolóanyag mennyiségét is sikerült visszafogni, méghozzá magasabb termelési és értékesítési adatok mellett.
A Coca-Cola HBC egyike annak az első 12 vállalatnak, amelyek 2015-ben mind a közvetlen, mind a közvetett működésüket érintő, tudományos alapon nyugvó vállalásokat tettek szén-dioxid kibocsátásuk csökkentése érdekében. A szén-dioxid és víz vállalaton belüli árazásának bevezetése, valamint a fenntarthatóságot szolgáló elszámolás két jó példa arra, hogy 2015-ben a Coca-Cola HBC milyen módszerekkel támogatta az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak megvalósulását.
A Coca-Cola HBC a Coca-Cola termékek legsokrétűbb palackozója, 3 földrész 28 fejlett, feltörekvő és fejlődő országában több mint 600 millió fogyasztót szolgál ki. 2015-ben a vállalat 8,2 millió eurót – éves adózás előtti eredményének 2,3%-át – fordította közösségi célokra, három fő területre fókuszálva: aktív életmód, környezetvédelem és a víztartalékok védelme, valamint a fiatalok lehetőségeinek fejlesztése, mindezt több mint 230 civil szervezettel együttműködésben.
Kapcsolódó cikkeink
Brazil üzemének bővítésébe invesztál a Coca-Cola FEMSA
A Coca-Cola FEMSA több mint 600 millió reált (kb 110…
Tovább olvasom >Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >További cikkeink
62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >A Minecraft világa megelevenedik a SPAR áruházaiban
A világ egyik legismertebb és legkedveltebb videojátékának karakterei – köztük…
Tovább olvasom >Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >