COCA-COLA HBC: harmadszor a Dow Jones fenntarthatósági ranglista élén italgyártó-vállalati kategóriában
Európa és a világ egyik legrangosabb és legismertebb vállalati fenntarthatósági ranglistája, a Dow Jones Fenntarthatósági Index (DJSI), idén immár harmadszor ismerte el a Coca-Cola HBC erőteljes, átlátható és következetes fenntarthatósági teljesítményét.
A mai napon nyilvánosságra hozott Dow Jones Fenntarthatósági Index alapján a Coca-Cola HBC – a Coca-Cola termékek egyik legnagyobb palackozója – az első a világ italgyártó vállalatainak rangsorában. A vállalat 90 pontot ért el, ami 40 ponttal több az iparági átlagnál, és 3 ponttal több, mint az előző évben.
A Magyarországon regionális gyártóbázissal rendelkező Coca-Cola HBC kiemelkedő fenntarthatósági tevékenységének köszönhetően már kilenc éve részese a nemzetközi megmérettetésnek. A vállalat idén még magasabbra tette a mércét, ökológiai lábnyomát csökkentve 2015-ben két számjegyű szén-dioxid-kibocsátás-csökkenést ért el. Ezen kívül a vízfelhasználást és a csomagolóanyag mennyiségét is sikerült visszafogni, méghozzá magasabb termelési és értékesítési adatok mellett.
A Coca-Cola HBC egyike annak az első 12 vállalatnak, amelyek 2015-ben mind a közvetlen, mind a közvetett működésüket érintő, tudományos alapon nyugvó vállalásokat tettek szén-dioxid kibocsátásuk csökkentése érdekében. A szén-dioxid és víz vállalaton belüli árazásának bevezetése, valamint a fenntarthatóságot szolgáló elszámolás két jó példa arra, hogy 2015-ben a Coca-Cola HBC milyen módszerekkel támogatta az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak megvalósulását.
A Coca-Cola HBC a Coca-Cola termékek legsokrétűbb palackozója, 3 földrész 28 fejlett, feltörekvő és fejlődő országában több mint 600 millió fogyasztót szolgál ki. 2015-ben a vállalat 8,2 millió eurót – éves adózás előtti eredményének 2,3%-át – fordította közösségi célokra, három fő területre fókuszálva: aktív életmód, környezetvédelem és a víztartalékok védelme, valamint a fiatalok lehetőségeinek fejlesztése, mindezt több mint 230 civil szervezettel együttműködésben.
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek,…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Díjazták a hazai közreműködésű upcycling modellt – új korszak kezdődhet az élelmiszerkereskedelemben
A Cseh és Szlovák Fenntarthatósági Csúcstalálkozón a Rohlik.cz és a…
Tovább olvasom >Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >