Coca-Cola: Az átláthatóbb műkődés fenntarthatóbb növekedést hoz
A Coca-Cola HBC AG az idén először adott ki olyan integrált jelentést, amely egyetlen dokumentumban összegzi a vállalatcsoport üzleti és a fenntarthatósági teljesítményét. 2014-ben a cég fenntarthatósági tevékenysége három fő területre irányult: az egészséges, aktív életmód népszerűsítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a helyi közösségek támogatására.
A Magyarországon is regionális gyártóbázissal rendelkező Coca-Cola HBC AG, a The Coca-Cola Company termékeinek második legnagyobb palackozója a világon, „It’s Good to Share – Building Trust, Spreading Happiness” címmel az idén először adott ki olyan integrált jelentést, amely egyetlen dokumentumban számol be a vállalatcsoport üzleti és fenntarthatósági teljesítményéről. Az integrált jelentéstétel a leghaladóbb módja annak, hogy egy vállalat érintettjeinek bemutassa, hogy a fenntarthatóság szerves része az üzleti stratégiának, azaz üzleti sikereket hosszú távon csak jólétben élő, fenntartható környezetben lehet elérni.
Kalóriamentes üdítők és több mint másfél millió sportoló ember
“Tudjuk, hogy a sikerünk szorosan összefügg vevőpartnereink és közösségeink jóllététével és fejlődésével. Több mint tíz éve dolgozunk azon, hogy üzleti stratégiánk tükrözze felelősségünket a társadalomért és a fenntarthatóságért, így teremtve értéket minden érintettünk számára, kiérdemelve bizalmukat. Ezek az értékek túlmutatnak a tisztán pénzügyi teljesítményen, és egyre nagyobb szerepet játszanak olyan tényezők, mint a tevékenységünk környezetre és társadalomra gyakorolt hatása, az általunk kiszolgált közösségek bizalma, az érintettjeinkkel való kapcsolatunk, és az, ahogyan folyamatos lehetőséget biztosítunk munkavállalóink szakmai fejlődésére” – mondta el Dimitris Lois, a Coca-Cola HBC vezérigazgatója.
2014-ben a vállalat fenntarthatósági tevékenysége három fő területre irányult: az egészséges, aktív életmód népszerűsítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a helyi közösségek támogatására.
Az integrált jelentés szerint a vállalatcsoport 2014-ben adózás előtti eredményének 2,5 százalékát, összesen 8,7 millió eurót fordított helyi közösségek támogatására, valamint környezetvédelmi és társadalmi befektetésekre. Energiahatékonysági projektjeinek köszönhetően a vállalat 2013-hoz képest 7,8 százalékkal csökkentette szén-dioxid-kibocsátását, és több mint 1,1 millió köbméterrel kevesebb vizet használt fel termékei előállításához. A vállalat csomagolóanyagainak 73 százalékát, a gyártás során keletkezett hulladék 91 százalékát hasznosította újra.
Tavaly 1,6 millió ember vett részt aktívan a vállalatcsoport által szervezett és támogatott sport- és fitneszprogramokon. 2015-től a Coca-Cola HBC minden piacán kínál alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes üdítőket fogyasztóinak, a csomagolásokon pedig önként feltünteti termékei kalóriatartalmát. A vállalat több mint 30 ezer órányi önkéntes munkával, valamint pénz- és eszközadományokkal támogatta a természeti katasztrófák miatt nehéz helyzetbe került közösségeket.
Fenntarthatóságból kiváló
A Dow Jones World és Dow Jones Europe Fenntarthatósági Indexek szerint a Coca-Cola HBC az italgyártó szektor legfenntarthatóbb módon működő vállalata volt 2014-ben. A vállalatot 2001 óta, azaz az index megalakulása óta jegyzik a FTSE4Good Indexen is.
700 milliós exportberuházás Zalaszentgróton
A Coca-Cola HBC Magyarország összesen több mint 439 millió liter terméket értékesített, és több mint 58 ezer vevőpartnere igényeit szolgálta ki tavaly. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosították.
A vállalat eddig több mint 110 milliárd forintot fektetett be hazánkban. A cég 2014-ben 700 millió forintos beruházással bővítette zalaszentgróti ásványvízüzemét, melynek eredményeként elindította egy új, a horvát fogyasztóknak szánt ásványvíz exportját.
A fenntarthatóságban is élenjáró ásványvíz-palackozóban összesen már négy hőszivattyú üzemel: a segítségükkel nyert geotermikus energiának köszönhetően éves szinten 300 ezer köbméter földgázt takarít meg a vállalat. A zalaszentgróti NaturAqua ásványvíz-palackozó fenntartható vízgazdálkodási gyakorlatáért kiérdemelte a független European Water Stewardship (EWS) rendszer arany minősítését is.
A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó üzemet és hét regionális elosztó-központot működtető vállalat 2014-ben 1150 dolgozót foglalkoztatott, azonban a teljes értékláncon keresztül megközelítőleg 13 ezer embernek biztosított munkát. (Forrás: The Socio-Economic Impact of the Coca-Cola System in Hungary 2012)
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Kihirdették a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány .wave programjának idei győztesét
Kihirdették a fenntarthatóságra fókuszáló startupok számára negyedik alkalommal meghirdetett Kék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mészáros Csoport újabb lépése a baromfi-iparban: teljes irányítás a Gallicoop felett
Január 27-én egy érdekes dokumentum jelent meg a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Újabb gyártástechnológiával bővül a Henkel környei gyára
A Henkel Adhesive Technologies környei ragasztógyárában ünnepélyes keretek között avatták…
Tovább olvasom >