Coca-Cola, Apple, IBM: a világ legértékesebb márkái

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 10. 03. 12:48

Az üdítőmárka maradt a világ legértékesebb brandje, de az elektronikai pionír lemaradása egyre kisebb mögötte, az Interbrand tanácsadócég tanulmánya szerint.

Ahogy 2011-ben, idén is a Coca-Cola foglalja el az Interbrand éves globális márkalistájának első helyét. A brand 8 százalékos növekedés után jelenleg 77,8 milliárd dollárt ér. A jó eredmény fő motorjának az innovatív marketinget nevezték meg a szakértők – derül ki a WARC cikkéből.

Az ezüstérmes Apple mondhatja magáénak a legnagyobb mértékű értéknövekedést (129%). A cég képes volt a tavalyi 33,5 milliárd dollárról 76,6-re növelni a mutatót, hála iPhone és iPad termékeinek, illetve értékteremtő aktivitásainak. A cég a szintén számítástechnikával foglalkozó IBM-et taszította le a második helyről, akiknek szintén sikerült növelni a brand értékét, 8 százalékos mértékben, így most 75,5 milliárdot ér. A negyedik helyezettet is az informatikai szektor adja (Google 69,7 milliárd dollárt). A cég 26 százalékos növekedésében komoly szerepet játszott a Motorola Mobility felvásárlása. A Microsoft 2 százalékos csökkenése (plusz az Apple és a Google növekedése) jól tükrözi, hogy az okostelefonok és a táblagépek miként aknázzák alá a személyi számítógépes szektort. „Ahogy a verseny világszerte élesedik, a kompetitív előnyök élettartama rövidül” – mondta el Jez Frampton, az Interbrand vezérigazgatója.

Ami az első 10 helyezett további tagjait illeti: a GE 2 százalékos növekedéssel 43,3 milliárd dollárt ér, a McDonald's pedig nem sokkal marad el mögötte a maga 40 milliárdjával (+13%). Az Intel egy 12 százalékos ugrásnak köszönhetően 39,4 milliárd értékű. Jelentős expanzió (40%) áll a Samsung mögött, amely 32,9 milliárdot, míg a Toyota (+9%) 30,3 milliárdot ér.

Új szereplő a száztagú listán a Pampers, a Procter & Gamble pelenkamárkája (34.), a Facebook (69.) és a Ralph Lauren (91.). Az autóipart összesen 13 márka képviseli, a pénzügyi szektort 12, az FMCG-t 11, a technológiai ipart 9, a luxuspiacot 8. Az Interbrand rangsora az eladási mutatókat, a fogyasztói döntést befolyásoló technikákat és a hatékony tőkeelosztást veszi alapul. A listán való szereplésnek előfeltétele a pénzügyi adatok nyilvános volta. (marketinginfo.hu)

Kapcsolódó cikkeink