Coca-Cola, Apple, IBM: a világ legértékesebb márkái
Az üdítőmárka maradt a világ legértékesebb brandje, de az elektronikai pionír lemaradása egyre kisebb mögötte, az Interbrand tanácsadócég tanulmánya szerint.
Ahogy 2011-ben, idén is a Coca-Cola foglalja el az Interbrand éves globális márkalistájának első helyét. A brand 8 százalékos növekedés után jelenleg 77,8 milliárd dollárt ér. A jó eredmény fő motorjának az innovatív marketinget nevezték meg a szakértők – derül ki a WARC cikkéből.
Az ezüstérmes Apple mondhatja magáénak a legnagyobb mértékű értéknövekedést (129%). A cég képes volt a tavalyi 33,5 milliárd dollárról 76,6-re növelni a mutatót, hála iPhone és iPad termékeinek, illetve értékteremtő aktivitásainak. A cég a szintén számítástechnikával foglalkozó IBM-et taszította le a második helyről, akiknek szintén sikerült növelni a brand értékét, 8 százalékos mértékben, így most 75,5 milliárdot ér. A negyedik helyezettet is az informatikai szektor adja (Google 69,7 milliárd dollárt). A cég 26 százalékos növekedésében komoly szerepet játszott a Motorola Mobility felvásárlása. A Microsoft 2 százalékos csökkenése (plusz az Apple és a Google növekedése) jól tükrözi, hogy az okostelefonok és a táblagépek miként aknázzák alá a személyi számítógépes szektort. „Ahogy a verseny világszerte élesedik, a kompetitív előnyök élettartama rövidül” – mondta el Jez Frampton, az Interbrand vezérigazgatója.
Ami az első 10 helyezett további tagjait illeti: a GE 2 százalékos növekedéssel 43,3 milliárd dollárt ér, a McDonald's pedig nem sokkal marad el mögötte a maga 40 milliárdjával (+13%). Az Intel egy 12 százalékos ugrásnak köszönhetően 39,4 milliárd értékű. Jelentős expanzió (40%) áll a Samsung mögött, amely 32,9 milliárdot, míg a Toyota (+9%) 30,3 milliárdot ér.
Új szereplő a száztagú listán a Pampers, a Procter & Gamble pelenkamárkája (34.), a Facebook (69.) és a Ralph Lauren (91.). Az autóipart összesen 13 márka képviseli, a pénzügyi szektort 12, az FMCG-t 11, a technológiai ipart 9, a luxuspiacot 8. Az Interbrand rangsora az eladási mutatókat, a fogyasztói döntést befolyásoló technikákat és a hatékony tőkeelosztást veszi alapul. A listán való szereplésnek előfeltétele a pénzügyi adatok nyilvános volta. (marketinginfo.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >