Már negyedik egymást követő éve szerepel a Coca-Cola HBC csoport a Dow Jones Fenntarthatósági Index élén
A Coca-Cola HBC Csoport, a The Coca-Cola Company egyik vezető palackozóvállalata, a negyedik egymást követő évben került a Dow Jones Fenntarthatósági Index élére az italgyártó vállalatok között. 2016-ban különösen a munkaügyi gyakorlatok, a feltörekvő piacokkal kapcsolatos stratégiák, az egészség és táplálkozás, valamint a környezetvédelem terén felmutatott kiemelkedő fenntarthatósági teljesítményével a Vállalat összesen 90 pontot ért el – ez 38 ponttal több, mint az iparági átlag.
Az év folyamán a Coca-Cola HBC folytatta környezeti hatásai minimalizálását, és tovább munkálkodott azon, hogy partnereivel együttműködésben, egy fenntartható értéklánc kialakításával a pozitív változás élére álljon, és a közösségek támogatásával javítsa azok általános jólétét.
A korábbi évek fejlesztéseinek köszönhetően 2016-ban 3%-kal esett vissza az egy liter ital előállításához szükséges víz mennyisége. Az energiafelhasználási arány szintén 5%-kal csökkent, ami azt jelenti, hogy a vállalatnak kevesebb energiára van szüksége egy liter ital előállításához. Az általunk piaci forgalomba hozott összes csomagolóanyag 37%-át sikerült visszagyűjtenünk újrahasznosításra 2016-ban.
A Coca-Cola HBC Csoport körülbelül 600 millió fogyasztót szolgál ki három kontinens 28 kiépített, fejlődő és feltörekvő piacán. 2016 folyamán 294 civil szervezettel együttműködve 7,3 millió eurót – adózás előtti eredményünk 1,6%-át – fektettünk a közösségek jólétének javítására irányuló, a környezet- és vízgazdálkodásra, valamint ifjúságfejlesztésre fókuszáló kezdeményezésekbe.
2016 fenntarthatósági eredményei számokban:
- 31.083 munkavállaló
- 35.000 beszállító az értékláncban
- 3,1 milliárd eurónyi kifizetés a beszállítók felé
- 281 millió euró befizetett adó
- 6%-kal kevesebb közvetlen széndioxid-kibocsátás az előző évhez képest
- 33%-kal kevesebb vízveszteség egy liter legyártott ital után az előző évhez képest
- 88%-os értékelés a fenntartható munkavállalói elkötelezettség terén
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >