Cidert kérünk a fesztiválokon: csapoltra szomjazik a magyar
A ciderek évről évre egyre népszerűbbek a fesztiválok közönségének körében, de az idei látogatószám-rekordok és a fesztiválokkal részben egy időben megrendezett franciaországi labdarúgó Eb általánosságban is lendületet adott a sörpiacnak – számol be a tendenciákról a Soproni gyártója.
Fotó: Csudai Sándor
A fesztiválszezon egyben sörszezon is, hiszen a koncertekhez, a baráti együttlétekhez jó kiegészítő egy pohár vagy egy korsó minőségi folyékony kenyér. A Sopronit is gyártó HEINEKEN Hungária Zrt., amely a fesztiválok több, mint 70 százalékának támogatója, jelentős növekedésről számol be az első két nagy fesztivál után.
148 000 látogatójával minden eddigi rekordot megdöntött az idei VOLT Fesztivál, amelyet „Európa legjobb közepes méretű fesztiváljának” választott a European Festival Awards zsűrije. A látogatószám emelkedésének az esemény sörös partnere is örülhetett.
A Soproni sör hazájában megrendezett VOLT Fesztiválon a teljes szortimentet tekintve több, mint 10 százalékos emelkedést könyvelhettek el a rekord látogatószámnak és a kánikulai melegnek is köszönhetően. „Idén összesen 1,5 km-nyi sörvezetéken keresztül jutott el a vendégekhez a csapolt sör a fesztivál területén. Szükség is volt rá, hiszen a csapolt sörök népszerűsége generálta a jelentős növekedést, amelyhez hozzájárult idei innovációnk, a csapolt Soproni APA (American Pale Ale) is” – hangsúlyozta Pálfalvi Márta, a HEINEKEN Hungária Zrt. kommunikációs és vállalati kapcsolatok igazgatója.
A VOLT Fesztiválon a legnagyobb növekedést a ciderek érték el: a teljes Strongbow cider forgalom közel a duplájára nőtt, ami – Pálfalvi Márta szerint – elsősorban a 150 százalékos növekedést produkáló csapolt kiszerelés sikerének köszönhető. Az alkoholmentes radlerek forgalma tartotta a tavalyi szintet Sopronban.
50 országból érkeztek idén a Zamárdiban megrendezett Balaton Soundra, összesen mintegy 157 ezren. Természetesen itt is nőtt a HEINEKEN forgalma, az évek során valóságos fesztiválitallá váló Strongbow cidernek a csapolt kiszerelése lendített az eladásokon, a Heineken és az alkoholmentes radlerek a tavalyi számokat hozták az értékesítésben.
A fesztiválok sörfogyasztási rekordjához az Eb-láz is hozzájárulhatott. „A nagy zenei fesztiválok mellett a nyári sörfogyasztásra a nagy sportesemények, rangos labdarúgó-mérkőzések is jelentős pozitív hatással vannak. A közös, baráti, gyakran kültéri meccsnézéseknek is elmaradhatatlan itala a sör. Idén a fesztiválszezon és az Eb-mérkőzések részben egybe is estek, így egymást erősítették a tendenciák” – tette hozzá Pálfalvi Márta.
Kapcsolódó cikkeink
Brit energiaital-márkában vásárolt részesedést a Heineken
Újabb lépést tett a söriparon túli terjeszkedés irányába a Heineken:…
Tovább olvasom >Világszerte 11%-kal csökkentette vízfelhasználását a Heineken
2018-hoz képest tavaly 11%-kal mérsékelte a Heineken vízfelhasználását globális szinten.…
Tovább olvasom >Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >8 ütős ötlet a tudatosabb, elfogadóbb és élhetőbb jövőért a Megoldások a holnapért kihívás döntőjében
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Megoldások a holnapért kihívás idei, ötödik évada. Kihirdették…
Tovább olvasom >