Kína körültekintést igényel
Nem mai keletű felismerés, hogy a kínai piacot nem lehet európai vagy amerikai mércével mérni. Ez derül ki egy, a hitelbiztosítók eddigi gyakorlatát elemző összeállításból is.
Mivel Kína jelenleg a világ legnagyobb e-piaca, ahol a B2C eladások évente negyedével nőnek, nem véletlenül fordulnak a vállalatok az online megoldások felé. A kijelentés valóságtartalmát erősítendő érdemes megemlíteni, hogy az online vásárlásnak már ünnepnapja is van Kínában. Ezen a bizonyos napon, 2015-ben, rekord nagyságrendű, 14 milliárd dollárnyi áru, főleg elektronikai termékek és márkás divatcikkek keltek el
Kínában.
Mindemellett az is elgondolkodtató, hogy a fejlett világban bevált korszerű üzletkötési és fizetési módok ma még nem nyertek polgárjogot a kínai vásárlók körében. Szemben a Nyugaton elterjedt megoldásokkal ugyanis a kínaiak inkább az online bevásárlóközpontokat kedvelik.
A kereskedelem ezen szegmense a kínai miliőben rendkívüli dinamikával fejlődik. Ennek ellenére fontos, hogy az exportra készülő vállalatok fizikailag is jelen legyenek az ázsiai országban, képviselőjük pedig legyen tisztában azzal, hogy a kínai üzleti kultúrában mennyire lényeges a formalitás és a társadalmi hierarchia tisztelete.
A piaci siker egyik fontos eleme ma már, hogy a vállalkozás az export megkezdése előtt jegyeztesse be a találmányát, illetve márkajelzését Kínában. Közvetítőre leginkább jogvita esetén van szükség, mert a márkajelzés tárgyalási alapot képezhet, ugyanis a kínai üzleti kultúra a konfrontációval szemben inkább a tárgyalásos utat részesíti előnyben. Egy hitelbiztosító bevonására is szükség lehet, hiszen az ördög Kínában sem alszik. A kockázatmegosztás ezen eszközére kiváltképp akkor lehet nagy szükség, ha a kínai fél nem tud, vagy nem akar fizetni. Az ilyen típusú konfliktusok megelőzésére, kezelésére az „Exim Bank” típusú hitelbiztosítók alkalmasak.
Kapcsolódó cikkeink
Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >Kína nyújtotta be eddig a legtöbb GenAI szabadalmat
A Szellemi Tulajdon Világszervezetének (WIPO) legfrissebb jelentése szerint 2014 és…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >