Kína körültekintést igényel
Nem mai keletű felismerés, hogy a kínai piacot nem lehet európai vagy amerikai mércével mérni. Ez derül ki egy, a hitelbiztosítók eddigi gyakorlatát elemző összeállításból is.
Mivel Kína jelenleg a világ legnagyobb e-piaca, ahol a B2C eladások évente negyedével nőnek, nem véletlenül fordulnak a vállalatok az online megoldások felé. A kijelentés valóságtartalmát erősítendő érdemes megemlíteni, hogy az online vásárlásnak már ünnepnapja is van Kínában. Ezen a bizonyos napon, 2015-ben, rekord nagyságrendű, 14 milliárd dollárnyi áru, főleg elektronikai termékek és márkás divatcikkek keltek el
Kínában.
Mindemellett az is elgondolkodtató, hogy a fejlett világban bevált korszerű üzletkötési és fizetési módok ma még nem nyertek polgárjogot a kínai vásárlók körében. Szemben a Nyugaton elterjedt megoldásokkal ugyanis a kínaiak inkább az online bevásárlóközpontokat kedvelik.
A kereskedelem ezen szegmense a kínai miliőben rendkívüli dinamikával fejlődik. Ennek ellenére fontos, hogy az exportra készülő vállalatok fizikailag is jelen legyenek az ázsiai országban, képviselőjük pedig legyen tisztában azzal, hogy a kínai üzleti kultúrában mennyire lényeges a formalitás és a társadalmi hierarchia tisztelete.
A piaci siker egyik fontos eleme ma már, hogy a vállalkozás az export megkezdése előtt jegyeztesse be a találmányát, illetve márkajelzését Kínában. Közvetítőre leginkább jogvita esetén van szükség, mert a márkajelzés tárgyalási alapot képezhet, ugyanis a kínai üzleti kultúra a konfrontációval szemben inkább a tárgyalásos utat részesíti előnyben. Egy hitelbiztosító bevonására is szükség lehet, hiszen az ördög Kínában sem alszik. A kockázatmegosztás ezen eszközére kiváltképp akkor lehet nagy szükség, ha a kínai fél nem tud, vagy nem akar fizetni. Az ilyen típusú konfliktusok megelőzésére, kezelésére az „Exim Bank” típusú hitelbiztosítók alkalmasak.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Újra reflektorfényben a nyúlhús: lendületben a hazai fogyasztás, de továbbra is az export a húzóerő
A kétezres évektől kezdve alapjaiban alakult át a hazai nyúltenyésztés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >