Kína körültekintést igényel
Nem mai keletű felismerés, hogy a kínai piacot nem lehet európai vagy amerikai mércével mérni. Ez derül ki egy, a hitelbiztosítók eddigi gyakorlatát elemző összeállításból is.
Mivel Kína jelenleg a világ legnagyobb e-piaca, ahol a B2C eladások évente negyedével nőnek, nem véletlenül fordulnak a vállalatok az online megoldások felé. A kijelentés valóságtartalmát erősítendő érdemes megemlíteni, hogy az online vásárlásnak már ünnepnapja is van Kínában. Ezen a bizonyos napon, 2015-ben, rekord nagyságrendű, 14 milliárd dollárnyi áru, főleg elektronikai termékek és márkás divatcikkek keltek el
Kínában.
Mindemellett az is elgondolkodtató, hogy a fejlett világban bevált korszerű üzletkötési és fizetési módok ma még nem nyertek polgárjogot a kínai vásárlók körében. Szemben a Nyugaton elterjedt megoldásokkal ugyanis a kínaiak inkább az online bevásárlóközpontokat kedvelik.
A kereskedelem ezen szegmense a kínai miliőben rendkívüli dinamikával fejlődik. Ennek ellenére fontos, hogy az exportra készülő vállalatok fizikailag is jelen legyenek az ázsiai országban, képviselőjük pedig legyen tisztában azzal, hogy a kínai üzleti kultúrában mennyire lényeges a formalitás és a társadalmi hierarchia tisztelete.
A piaci siker egyik fontos eleme ma már, hogy a vállalkozás az export megkezdése előtt jegyeztesse be a találmányát, illetve márkajelzését Kínában. Közvetítőre leginkább jogvita esetén van szükség, mert a márkajelzés tárgyalási alapot képezhet, ugyanis a kínai üzleti kultúra a konfrontációval szemben inkább a tárgyalásos utat részesíti előnyben. Egy hitelbiztosító bevonására is szükség lehet, hiszen az ördög Kínában sem alszik. A kockázatmegosztás ezen eszközére kiváltképp akkor lehet nagy szükség, ha a kínai fél nem tud, vagy nem akar fizetni. Az ilyen típusú konfliktusok megelőzésére, kezelésére az „Exim Bank” típusú hitelbiztosítók alkalmasak.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Drasztikus drágulás a Temun és a Sheinen: Trump vámháborúja érezteti hatását
Április 25-től érezhetően megdrágultak a kínai Temu és Shein platformokon…
Tovább olvasom >Kína adó-visszatérítési könnyítéssel élénkítené a belföldi fogyasztást
Kína újabb lépést tett a gyenge belföldi kereslet élénkítése érdekében:…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >