ChillAir – hazai teszten bizonyított a Marin’s promóciós hűtő display megoldása
Sikeres hazai hipermarket tesztet zárt az új ChillAir hűtő display megoldás. A Borsodi Sörgyár és a Marin’s Central Europe budapesti gyártói képviseletének együttműködésében január 25-i kezdettel, egy hónapos tesztidőszak alatt bizonyíthatott a ChillAir – sikeresen támogatva a Staropramen márka eladáshelyi megjelenését és forgalomnövelését. A teszt lezárásaként a gyártó és a márkatulajdonos lehetőséget biztosított a szakmai sajtó képviselőinek a ChillAir helyszíni megtekintésére – röviden beszámolva a teszt tapasztalatairól is.
A ChillAir eladáshelyi teszteléséhez a helyszínt a SPAR Magyarország biztosította – így Budapesten, a bécsi úti INTERSPAR hipermarketben négy héten keresztül, négy különböző kihelyezési pozíción próbálta ki a hűtő display megoldást a Borsodi Sörgyár trade marketing csapata. A ChillAir tesztelésébe a display gyártó, a felhasználó brand és az áruházlánc érintett kollégái is bekapcsolódtak – több szempontból vizsgálva a display alkalmazhatóságát és hatékonyságát.
A ChillAir promóciós hűtő display megoldás innovatív kombinációja egy kompakt, önolvasztós, mobil hűtőegységnek valamint egy prémium minőségű, teljesen automata karton árutároló displaynek. Az automata display könnyedén, egy mozdulattal cserélhető a hűtőegységen, mindössze három elemből áll, szállítása, raktározása és installálása egyaránt rendkívül egyszerű – ideális megoldást kínálva így mind a márkatulajdonosok, mind pedig a kereskedelmi láncok részére a hűtött termékek másodlagos megjelenéséhez.
A ChillAir hűtő display feltöltési kapacitása polconként 24, összesen 96 db 0,5 l-es can vagy pet palack, melyek láthatóságát hatékonyan növeli a ChillAir polconkénti ledes megvilágítása. A mobil hűtőegységnek köszönhetően a ChillAir bármikor könnyedén áthelyezhető az áruházon belül – a display masszív konstrukciójának köszönhetően pedig ehhez még a termékeket sem szükséges lepakolni róla. A ChillAir hűtő display a 4-7 oC -os üzemi hőmérsékletét nagyon rövid idő alatt éri el – a hűtőegység alacsony áramfogyasztása mellett.
„A feltöltéssel együtt kb. 2 perces installálást követően a display már azonnal a vásárlók rendelkezésére állt” – mondta el Galgóczi Viktor a Marin’s Central Europe budapesti gyártói képviseletének vezetője. „Az áruház követelményeinek megfelelően a hűtő displayen érintésvédelmi vizsgálatot végeztünk, az egyes kihelyezési pontok kiválasztásánál pedig fokozottan ügyeltünk rá, hogy a vásárlók mozgását a display ne akadályozza, ugyanakkor jól látható pozíciót foglaljon el.”
A tesztidőszak alatt a ChillAir négy különböző poszton lett kipróbálva: az első héten a kasszazónán, majd a fősoron, a harmadik héten kereszt kihelyezésként a snack – pékáru zónák határán, majd végül az alkoholos italok másodlagos kihelyezései között.
„A tesztidőszak alatt folyamatosan figyeltük a termékek fogyását mind a ChillAir-ből, mind pedig az elsődleges hűtőnkből” – mondta el László Zsombor a Borsodi Sörgyár trade marketing specialistája. „Az összehasonlíthatóság érdekében a standard hűtőnkben a Staropramen termékek facing számát háromszorosára növeltük a tesztidőszakban. A termékfogyást tekintve a másodlagos megjelenésként alkalmazott ChillAir a pozíciótól függően 13-42%-al növelte a hűtött termékek eladási volumenét az elsődleges hűtött kihelyezéshez képest. A forgalomnövekedési adatokon túl természetesen arra is nagyon kíváncsiak voltunk, hogy a ChillAir hogyan bírja az áruházi környezeti hatásokat – gondolok itt egy bevásárlókocsival történő találkozásra – hiszen mégiscsak egy karton alapú hűtőről van szó.”
A ChillAir láthatóan több nagyobb ütéssel, fizikai sérüléssel is találkozott – ettől függetlenül esztétikai állapota továbbra is tökéletes minőségű. „A karton alapanyagnak és az erős konstrukciónak köszönhetően a ChillAir jól ellenállt a környezeti hatásoknak” – mondta el Galgóczi Viktor. „A visszagyűjtést követően a ChillAir promóciós hűtő display azonnal újra felhasználható egy következő megjelenéshez – akár a jelenlegi formájában vagy akár részlegesen átbrandingelve.”
A megoldásban rejlő alkalmazási lehetőségeket tekintve László Zsombor elmondta, hogy a ChillAir promóciós hűtő display új távlatokat nyithat a hűtött másodlagos megjelenéseket illetően.
„A konstrukció egyértelműen jól alkalmazható olyan másodlagos kihelyezési pontokon – ahol a standard hűtők kihelyezése számos problémát vethet fel a ChillAir egyszerű alkalmazhatóságához képest. A praktikumon túl, sok esetben pedig eleve nincs is lehetőség a standard hűtők alkalmazására, melynek oka legtöbbször az adott üzletegység elrendezése vagy például a saját hűtősor megléte – az ilyen esetekre is kiváló megoldás a ChillAir. A termékek vonzó, tekinteteket megragadó megjelenése pedig a tapasztalataink alapján bármilyen kihelyezési környezetben hatékonyan növeli az impulzív vásárlásokat.”
A gyártó a ChillAir-t elsősorban promóciós megjelenésekhez ajánlja – véleményük szerint a ChillAir küldetése egyértelműen nem az, hogy a standard kereskedelmi hűtőket helyettesítse – karton szerkezetéből adódóan ez eleve nem is lenne lehetséges. A ChillAir célja az, hogy a standard hűtőket kiegészítve, a hűtőegységen az egyszerűen, egy mozdulattal cserélhető, 100%-ban nyomott felületű automata display konstrukcióval a költségek optimalizálása mellett hatékonyan növelje a hűtött termékek forgalmát. A teszt eredményei alapján a ChillAir maradéktalanul megfelelt az előzetes elvárásoknak.
Mind a gyártó, mind pedig a márkatulajdonos örömmel fogadta a tesztelés lehetőségét. „Véleményem szerint egy ilyen együttműködés, mely során egy új POS eszköz alkalmazhatóságát a kihelyezési folyamat minden résztvevőjét bevonva lehet letesztelni, példaértékű lehet a szakma képviselői számára, rendkívül büszke vagyok rá, hogy részt vehettem benne. Külön szeretnénk köszönetet mondani a SPAR Magyarország és a bécsi úti INTERSPAR áruház érintett kollégáinak a helyszín biztosításáért, valamint szerviz és logisztikai partnerünk, a H-Villszer Kft munkatársainak a műszaki támogatásért” – zárta le a beszámolót Galgóczi Viktor a gyártó részéről.
További információ a tesztelt termékről: www.ChillAir.hu
Kapcsolódó cikkeink
További innovációs termékek
Bekuckózós élmény a novemberi hűvös napokra!
Megérkezett a limitált kiadású Mizo narancsos-csoki ízű tejital! Nincs is melengetőbb…
Tovább olvasom >Unicum, Unicum Szilva, Unicum Barista díszdobozban
Unicum/Unicum Szilva/Unicum Barista 0,7 l díszdobozban 2 minitermékkel Unicum/Unicum Szilva/Unicum…
Tovább olvasom >Szamos praliné szaloncukor- és marcipán szaloncukor-válogatás
A Szamos marcipán és praliné szaloncukrok ízvilága válogatásban összegyűjtve az…
Tovább olvasom >